«مایک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا روز سه‌شنبه گفت هنوز مشخص نیست که آیا ویروس کرونا از بازار جانواران زنده، در آزمایش یا جای دیگر پدیدار شده اما تاکید کرد که دیدگاه آمریکا این است که این ویروس احتمالا ساخت انسان نباشد.

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «آیا این از یک آزمایشگاه ویروس شناس در ووهان آمده؟ آیا این در بازار جانوران زنده در ووهان بوده؟ یا اینکه در جای دیگر اتفاق افتاده؟ جواب این سوالات این است که ما نمی‌دانیم.»

سخنان این مقام آمریکایی در تضاد با سخنان چند روز پیش «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا است که مدعی شده بود دلایل متعددی وجود دارد که ویروس کرونا در آزمایشگاهی در ووهان چین ایجاد شده است.

 با آنکه فرضیه آزمایشگاهی بودن ویروس کرونای جدید از سوی مجامع علمی و حتی مقام‌های دولت آمریکا دائماً رد می‌شود «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه هم بر تلاش خود برای نسبت دادن شیوع این ویروس به چین ادامه داد و گفت که چین باید همه چیز را درباره شیوع این ویروس بگوید. 

«موسسه ویروس‌شناسی ووهان» که زیر مجموعه دولت چین است هم ادعاهای برخی مقام‌های دولت آمریکا در خصوص نقش چین در گسترش این ویروس را رد کرده‌ است. بسیاری از متخصصان و کارشناسان گفته‌اند معتقدند این ویروس از طریق حیوانات به بدن انسان منتقل شده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.