«آنتونی فاوچی»، مشاور ارشد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در امور پزشکی ادعای او درباره نشأت گرفتن ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان را رد کرد. 

فاوچی در مصاحبه‌ای با نشریه نشنال‌جیوگرافیک گفت: «اگر شما تکامل این ویروس و آنچه در حال حاضر وجود دارد را در نظر بگیرید [شواهد علمی] تمایل بسیار بسیار شدیدی به این سمت دارند که این ویروس نمی‌تواند به صورت مصنوعی یا دستکاری‌شده ایجاد شده باشد.»

مشاور ارشد ترامپ در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد که این ویروس به صورت طبیعی ایجاد شده و بعد وارد بدن گونه‌های جانوری شده است.  

 مایک پامپئو روز یکشنبه بار دیگر مدعی شد که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده است. وی در ادامه ادعاهایش گفت که چین اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه ووهان را نداده است.

دولت ایالات متحده به ریاست «دونالد ترامپ» در تلاش است چین را مسئول شیوع این بیماری همه‌گیر جهانی معرفی کند. این در حالی است که این فرضیه از سوی سازمان جهانی بهداشت، جامعه علمی و حتی بخش‌هایی از دولت خود آمریکا رد شده است. 

تلویزیون دولتی چین با استناد به سخنان مدیر کل سازمان جهانی بهداشت و متخصصان مسائل علمی که گفته‌اند کرونا منشأ طبیعی دارد گفت: «پامپئو شرور در حال سم‌پراکنی و انتشار دروغ است.»

در ادامه این تحلیل آمده است: «این سخنان غیرعقلانی و نادرست از سوی سیاستمداران آمریکایی برای افراد بیشتر و بیشتری آشکار می‌کند که شاهدی در تأیید این ادعا وجود ندارد.»

تلویزیون دولتی چین همچنین گفت: «گفتن اینکه این ویروس از آزمایشگاهی در ووهان به بیرون درز کرد دروغ محض است. سیاستمداران آمریکایی به این دلیل که تلاش‌های خودشان برای جلوگیری از این بیماری گرفتاری ایجاد کرده دنبال راهی برای مقصر کردن دیگران هستند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.