طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، ظرف ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دو و ۱۴۲ نفر دیگر، مجموع قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۷۱ هزار و ۶۴ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در بازه زمانی مذکور، مجموع ۲۴ هزار و ۶۳ مورد جدید به مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا افزوده شد تا شمار مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۳۵۱ نفر افزایش پیدا کند.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه هاپکینز با آمار و ارقام یک روز قبل این مرکز نشان می دهد که شمار مبتلایان و فوتی‌های مربوط به کرونا در آمریکا مجدداً روندی افزایشی داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا را یک میلیون ۲۳۷ هزار نفر و مجموع قربانیان کووید-۱۹ در این کشور را ۷۲ هزار و ۲۷۱ نفر گزارش کرده است. ایالت نیویورک همچنان با ۳۳۰ هزار و ۱۳۹ مورد ابتلا و ۲۵ هزار و ۲۰۴ مورد فوتی، کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده آمریکا است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام، تاکنون سه میلیون و ۷۲۷ هزار و ۸۰۲ نفر از مردم سراسر جهان به کووید-۱۹ آلوده شده‌اند و از آن میان ۲۵۸ هزار و ۳۳۸ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و مجموع یک میلیون ۲۴۲ هزار و ۳۴۷ نفر نیز بهبودی پیدا کرده‌اند. آمریکا همچنان بیشترین میزان مبتلایان و فوتی‌های مرتبط با کرونا در جهان را دارد.

سخنگوی پنتاگون روز گذشته (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۹۲ نفر دیگر از اعضای وزارت دفاع آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و مجموع مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این وزارتخانه آمریکا به هفت هزار و ۵۲۶ مورد و مجموع قربانیان کرونا در وزات دفاع آمریکا به ۲۷ مورد افزایش یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.