مرکز دانشگاه «جانز هاپکینز» اعلام کرد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته با مرگ یکهزار و ۱۲۶ مورد جدید، مجموع قربانیان کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به ۵۴ هزار و ۸۸۱ نفر رسید.

آمار و ارقام منتشر شده همچنین حاکی از آن است که مجموع مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا به ۹۶۵ هزار و ۷۸۵ نفر رسیده است و نیویورک همچنان با ۲۹۳ هزار و ۹۹۱ مورد ابتلا و ۲۲ هزار و ۲۷۵ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا محسوب می‌شود.

با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را ۹۸۷ هزار و ۳۲۲ نفر و مجموع قربانیان این ویروس را در این کشور ۵۵ هزار و ۴۱۵ نفر گزارش کرده است.

طبق این گزارش، تا روز گذشته (یکشنبه)، مجموع دو میلیون ۹۹۴ هزار و ۹۵۸ نفر از مردم سراسر جهان به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند و ۲۰۶ هزار و ۹۹۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و ایالات متحده آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های مرتبط با کووید-۱۹ در جهان را دارد. اسپانیا با ۲۲۶ هزار و ۶۲۹ مورد ابتلا و ۲۳ هزار و ۱۹۰ مورد فوتی و ایتالیا با ۱۹۷ هزار و ۶۷۵ مورد ابتلا و ۲۶ هزار و ۶۴۴ مورد فوتی در رده‌های بعدی کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار گرفته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.