«لی تائو» معاون دبیرکل شهرداری ووهان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمادگی این شهر برای بازگشایی مدارس گفت: ابتدا مدارس دانش آموزان کلاس ۱۲ دایر خواهد شد.

او با اشاره به فعالیت ۱۲۱ دبیرستان در شهر ووهان افزود: نخستین گروه دانش آموزان کلاس ۱۲ از فردا ۱۷ اردیبهشت به مدرسه می روند و سایر دانش آموزان نیز به نوبت راهی مدارس خواهند شد.

این مقام شهرداری ووهان با بیان اینکه کار تدارکات و آماده سازی مدارس با نظم و پیوسته در حال انجام است گفت: قبل از بازگشایی مدارس، موارد بهداشتی و ضد عفونی در تمامی مدارس انجام خواهد شد.

"لی" ضمن اعلام اینکه سلامتی همه معلمان و کارمندانی که به مدارس باز می گردند ارزیابی خواهد شد اظهار کرد همچنین همه دانش آموزان نیز قبل از بازگشت به مدرسه باید تحت آزمایش و نظارت بهداشتی قرار گیرند.

اعلام بازگشایی مدارس شهر ووهان در حالی است که بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش چین، دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان شهرهای پکن و شانگهای از روز ۸ اردیبهشت در سر کلاس های خود حاضر شده اندبا این حال هنوز تاریخی برای بازگشایی کلاس های سایر مقاطع تحصیلی در ووهان، پکن و شانگهای اعلام نشده است.

در شهر ووهان از مجموع ۵۰ هزار و ۳۳۳ تن که به کرونا مبتلا شده تا کنون سه هزار و ۸۶۹ تن جان باخته و ۶۳ هزار و ۶۱۶ تن هم درمان شده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.