علی اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر راه و شهرسازی: لزوم همکاری با دستگاه های دیگر جهت کنترل قیمت کاذب و حبابی زمین و مسکن اعم از خرید، رهن و اجاره. به وزیر کشور: تسریع در تامین امنیت بیش از ۲۰۰ گروه کشاورز، مهاجر در منطقه برخوار و جنوب کرمان منطقه قلعه گنج. به وزیر کشور: تسریع در تخصیص مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار موردنیاز برای اصلاح فوری خط انتقال فاضلاب خیابان طالقانی شاهین شهر با توجه به گزارش مدیریت بحران مبنی بر ریزش متعدد این خیابان و خسارات مالی و جانی وارده بر شهروندان. به وزیر خارجه: تسریع در ایجاد شرایط رفت و آمد کشاورزان فرا سرزمینی، کشاورزان ایرانی که به ویژه در کشور عراق اقدام به کشت کرده و به خاطر شیوع ویروس کرونا امکان ورود به آن کشور را ندارند. به وزیر امور اقتصاد و دارایی: لزوم بررسی نحوه ارائه خدمات در حوزه مالیاتی بخش میمه و اصلاح فعالیت این حوزه با توجه به ارسال گزارشات نارضایتی مردم در زمینه پرونده های مالیاتی.

سیدمحمدجواد ابطحی به وزیر اقتصاد و دارایی: لزوم توجه به نحوه فروش املاک و اموال دولتی که خلاف منافع مردم است. به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: با توجه به اینکه وضعیت خمینی‌شهر در مواجهه با ویروس کرونا، قرمز اعلام شده است، نسبت به تجهیز مراکز درمانی، تأمین ماسک و حمایت مادی از کادر درمانی و پرستاران این شهرستان، تمهیدات لازم را اتخاذ کنید.

علی اکبری  به وزیر صنعت، معدن و تجارت: با توجه به اینکه خودروهای ثبت نامی مردم با تاخیر تحویل داده می‌شود، علت عدم تحویل مدارک خودرو یعنی برگ سبز، کارت خودرو و کارت سوخت، همزمان با تحویل کارت خودرو چیست؟

سیدجواد حسینی‌کیا به رئیس جمهور: ناکارآمدی و دخالت‌های غیرقانونی معاون پارلمانی رئیس جمهور هزینه دولت را بالا برده است. ضروری است که رئیس جمهور فردی مومن، انقلابی و قانونمند را جایگزین کند.

ابوالفضل ابوترابی به وزیر اقتصادی و دارایی: لزوم اجرای اعمال تخفیف در واگذاری سهام صندوق‌های سرمایه گذاری با توجه به اینکه همه مردم از آن استفاده نمی‌کنند.

نصرالله پژمانفر به وزیر اقتصاد و دارایی: در شرایطی که دولت طرح مناسبی برای تامین منابع مالی بنگاه های فوق ارائه نداده است، چرا مسئله تأمین مادی بنگاه‌های اقتصادی کشور مورد توجه متولیان اقتصادی کشور قرار نمی‌گیرد؟ چرا تصویب آئین نامه و اجرای ماده ۸ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور از کالاهای ایرانی - که یک راه حل جامع تامین مالی مبتنی بر قرارداد است - مورد توجه دولت قرار نگرفته است؟ به وزیر اقتصاد و دارایی: در شرایطی که رئیس جمهور درخواست راه حل اقتصادی کرده است چرا پیگیری راه حل‌های نوین مجلس برای بهبود فضای کسب و کار از دستورکار وزارت اقتصاد خارج شده است؟ این در حالی است که انتظار می رفت آئین نامه ماده ۸ قانون حداکثر استفاده از توان داخلی بسیار سریع‌تر از مهلت مقرر تهیه شود با توجه به اینکه ۸ ماه از این مصوبه گذشته است، آیا رئیس جمهور و دولت از ظرفیت‌های این ابزار مطلع هستند؟

علی وقف‌چی به وزیر کشور: عدم ارسال پرونده تکمیلی ارتقاء دهستان قره بوته به شهر توسط استانداری زنجان با گذشت بیش از ۲ سال پیگیری مجدانه توسط اینجانب. به وزیر کشور: با وجود صدور مجوز انتقال پسماند شهر زنجان متاسفانه هیچگونه اقدام موثری از طریق استانداری صورت نگرفته است. همچنین به وزیر کشور: عدم ایجاد شهرداری گیلوان توسط استانداری زنجان با وجود اینکه بیش از ۱۴ ماه از بخش شدن آن می گذرد.

سیدمصطفی ذوالقدر و سیده فاطمه ذوالقدر  به وزیر نیرو: لزوم تسریع در تخصیص اعتبار پروژه مصوب شده سد بابک بشاگرد.

منصور مرادی و محسن بیگلری به رئیس جمهور: علت عدم اعمال افزایش ۵۰ درصدی امتیاز فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و رتبه‌بندی حقوق پرسنل و نیروهای کتابخانه‌های عمومی کشور چیست؟

احمد سالک به رئیس جمهور: در این شرایط کشور به داد معیشت مردم برسید. شما قول دادید تورم یک رقمی شود، اما الان تورم وحشتناک است. از طرفی گرانی سرسام آور کالاها کمر مردم را شکسته است، چرا نظارت نمی‌کنید؟

سید محمدباقر عبادی به رئیس جمهور: چرا دولت برای مهار تورم و نظارت بر قیمت ها اقدام نمی‌کند؟

 سید حمایت میرزاده به وزیر آموزش و پرورش: علت عدم اجرای قانون بودجه سال ۹۲ در مورد اعمال مدرک دوم فرهنگیان چیست؟

حبیب الله دهمرده به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: همانطور که مستحضرید یکی از ظرفیت‌های منحصربه فرد سیستان مسائل میراثی و فرهنگی سیستان که به بهشت باستان شناسان و شرق شناسان شهرت یافته است اما متاسفانه علی رغم قول های فراوان اکثر این میراث گرانبها در حال از بین رفتن است. آقای وزیر! چرا این همه تاخیر و انفعال!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.