علی اصغر یوسف نژاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

علی بختیار به وزیر جهاد کشاورزی: عدم تامین ذرت و سویا برای مرغداران و نابسامانی‌های موجود در این زمینه و عدم تخصیص آن در سامانه بازارگاه. به رئیس جمهور؛ رسیدگی به وضعیت کارکنان مهدکودک ها، مدارس غیر انتفاعی و آموزش عالی غیردولتی

 جبار کوچکی نژاد به وزیر کار: چرا در کمک‌های معیشتی توجه بیشتری به محرومان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نمی‌شود؟ به رئیس جمهور: چرا دستور کنترل قیمت کالاهای مورد نیاز و ضروری مردم را در ماه مبارک رمضان نمی‌دهید؟ به وضعیت کارگنان مهدکودک‌ها و مدارس عیرانتفاعی رسیدگی کنید.

اردشیر نوریان به وزیر نیرو: اجرای غیرقانونی تونل بهشت آباد خیانتی به مردم استان چهارمحال و بختیاری است که باید متوقف شود و خلاف اصول 40، 45 ، 48 و 50 قانون اساسی است.

حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی: تاخیر یک ماهه در پرداخت قسط وام و مبلغ ماهانه پس انداز از قرض الحسنه که از حقوق بازنشستگان فرهنگی کسر شده و باید در اختیار قرض الحسنه قرار گیرد، غیرقابل قبول است.

جلال محمودزاده و رسول خضری به وزیر امور خارجه: دلیل بی تفاوتی نسبت به تجاوز نیروی هوایی ترکیه به مناطق مرزی کشور و کشتن شهروندان ایرانی چیست؟ به رئیس جمهور: عدم اعمال افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری و رتبه بندی حقوق پرسنل و نیروهای کتابخانه های عمومی کشور و سایر موارد قانونی. به وزیر نیرو: رها کردن پروژه‌های آبرسانی و فاضلاب شهری و روستایی در کشور و استان آذربایجان غربی. به وزیر صنعت معدن و تجارت: عدم رسیدگی به تخلفات زیست محیطی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران.

احمد سالک کاشانی به رئیس جمهور: باتوجه به وضعیت ویروس کرونا در کشور و تلاش مسئولان باید با گرانی افسارگسیخته کالاهای اساسی جهت تامین معیشت مردم برخورد شود.

نظر افضلی به وزیر راه و شهرسازی: با توجه به تصادف دلخراش نهم اردیبهشت در جاده سربیشه که به فوت ۱۳ هموطن منجر شد، دستور فرمایید عملیات اجرایی باند دوم سربیشه به ماهی‌رود تسریع شود.

حبیب الله دهمرده به وزیر کشور: تقسیم استان سیستان و بلوچستان یک ظرفیت و ضرورت است. چرا تاخیر و انفعال صورت می گیرد؟ تذکر به وزیر نیرو: انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان کند است، چرا این همه تاخیر دارید؟

سیدحمایت میرزاده و قاسم احمدی لاشکی به وزیر آموزش و پرورش: علت عدم صدور احکام کارگزینی مربوط به رتبه‌بندی قبل از صدور احکام بازنشستگی فرهنگیان در اول مهرماه ۹۸ چیست؟

شمس الله شریعت نژاد به وزیر بهداشت: چرا علی رغم دستور کتبی شما بیمارستان فوق تخصصی تنکابن راه‌اندازی نشده است؟ به وزیر راه و شهرسازی: چرا نسبت به ترمیم روکش آسفالت تنها جاده اصلی ترانزیت نشنان رود به عباس آباد اقدامی صورت نمی‌گیرد؟

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.