علی‌اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی نوبت بعدازظهر امروز (شنبه) مجلس شورای اسلامی مشروح تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

*وقفچی‌ نماینده زنجان به وزیر آموزش و پرورش: تعیین تکلیف مدیریت آموزش و پرورش استان زنجان

*زاهدی نماینده کرمان به وزیر جهادکشاورزی: در روزهای اخیر قیمت گوشت قرمز و مرغ و برخی اقلام لبنی به شدت افزایش یافته است به شکلی که اقشار مستضعف قادر به خرید نیستند لطفا برنامه‌ریزی و چاره‌جویی کنید. به وزیر صنعت، معدن و تجارت: قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر افزایش یافته است انتظار است نظارت و کنترل بیشتری بر بازار اعمال شود. به رییس‌جمهور: گرانی و افزایش روزافزون کالاهای اساسی به ویژه مواد خوراکی موجب نارضایتی عمومی شده است. با قدرت جلوی آن گرفته شود و در جهت تثبیت قیمت‌ها اقدام کنید.

*دهمرده نماینده زابل به وزیر امور خارجه: با تسلیت و تبریک به خانواده شهدای تروریستی استان سیستان و بلوچستان و محکوم کردن این اقدام بسیار زشت، تا کی باید شاهد اقدامات کوردلانه گروهک‌های تروریستی از  داخل کشورهای همسایه باشیم شما در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

*نجفی نماینده تهران به وزیر کشور: با وجودی که شغل آتش‌نشانی در کشور بسیار سخت و زیان‌اور است و آثار ناشی از این شغل جان امدادگران را تهدید می‌کند و تعداد زیادی از این افراد جان خود را در ماموریت‌ها از دست می‌دهند با این وجود متاسفانه سازمان آتش‌نشانی و سازمانهای امدادی در سراسر کشور هنوز توجهی به ایمنی آتش‌نشانان نشان نداده و شغلی به نام افسر ایمنی در این سازمان‌ها وجود ندارد.

*شریعت‌نژاد نماینده نوشهر به وزیر بهداشت: استثمار نیروهای قراردادی معین پرستار که 15 سال سابقه کار دارند ولی قراردادهایشان یک ساله و بدون سابقه است این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت؟

*شیویاری نماینده میانه به وزیر نیرو: عدم آبگیری سد آماده شده شهریار میانه چیست؟ چرا تکلیف روستائیانی که برای مساعدت در ساخت و شکوفایی منطقه،‌ زمین‌هایشان را به قیمت نازل به شما فروختند، روشن نمی‌کنید؟

*قاضی‌پور و محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به وزیر کشور: پاسداری از شعار انقلاب اسلامی توسط شهرداری‌های کشور به مناسبت ایام‌الله دهه فجر  که متاسفانه از تبلیغات ابتدایی توسط شهرداری‌ها خودداری شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.