آناتولی گزارش داد، دفتر مطبوعاتی نهاد ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور نامه‌ای را به همراه تجهیزات پزشکی اهدایی به سومالی برای محمد عبدالله فرماجو، همتای سومالیایی خود ارسال کرد.

در متن این نامه آمده است:

«برادر گرانقدرم،

از جانب خودم و مردم کشورم، درگذشت برادران سومالیایی‌مان به دلیل پاندمی کرونا را تسلیت عرض می‌کنم. امیدوارم هرچه سریع‌تر این روزهای دشوار به پایان برسد.

یقین دارم تدابیری و اقداماتی که از روز اول در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا اتخاذ کردیم، باعث خواهد شد تا کشورهایمان با حداقل خسارت این بحران را پشت سر بگذارند.

برای شما در تلاش‌هایی که در راستای مقابله با این ویروس انجام می‌دهید، آرزوی موفقیت می‌کنم.

همان‌طور که در گفت‌وگوی تلفنی هفته گذشته تأکید کردم، ترکیه همان‌گونه که در تمام شرایط کنار مردم و دولت سومالی بوده، در خصوص مقابله با ویروس کرونا نیز از این کشور حمایت خواهد کرد.

این دومین محموله کمکی است که پس از تاریخ ۱۷ آوریل در راستای مقابله با ویروس کرونا به سومالی ارسال کردیم. امیدوارم کمک‌هایی که ارسال کردیم، برای سومالی در راستای مقابله با ویروس کرونا مفید واقع شود.

امیدوارم در کوتاه‌ترین زمان در روزهای سلامت با جنابعالی مجدد دیدار داشته باشم. برای شما و برادران عزیز سومالیایی آرزوی سلامت، سعادت و رفاه دارم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.