محسن حاجی میرزایی  وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازید از روند احداث مجتمع آموزشی علامه طباطبایی  و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه  مدرسه موجود یکی از مدارس پرسابقه در منطقه ۱۰ تهران است،  اظهار کرد: شخصیت‌های بزرگی همچون  ۳ نفر از وزرای آموزش و رورش در این مدرسه تحصیل کرده‌اند.

او ادامه داد: بهسازی و بازسازی این مدرسه در سال ۸۹ آغاز ولی به دلایلی متوقف شده بود اما در سال گذشته با جدیت کار آن را دنبال کردیم  و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به ما اطمینان داده است  که تا مهر ۹۹ این پروژه بزرگ افتتاح می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره برگزاری امتحانات نهایی با بیان اینکه  در خرداد ماه امتحانات نهایی برگزار می‌ شود و  ۳ هفته زمان نیاز دارد، اظهار کرد: دانش‌آموزان بعد از پایان امتحانات نهایی ۲۰ روز فرصت دارند تا برای کنکور آماده شوند در دهه اول مرداد کنکور سراسری برگزاری خواهد شد.

احتمال برگزاری امتحانات غیرحضوری 

حاجی  میرزایی افزود: به طور کلی تاکید ما بر برگزاری امتحانات  حضوری است، اما اگر پروتکل‌های وزارت بهداشت اجازه  ندهد  امتحانات غیرحضوری خواهد بود که روش آن را  اعلام می‌کنیم.

او درباره رایگان شدن اینترنت شبکه شاد و اختصاص اینترنت به دانش آموزان گفت: مصوبه برای رایگان شدن اینترنت داریم و در حال پیگیری برای اجرای آن هستیم که امیدواریم به زودی محقق شود. 

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت پرداخت اجاره بهای موسسان مدارس غیردولتی که مالک حقیقی دارند، گفت: دولت مصوب کرده است تا تمام اماکن استیجاری که به آموزش و پرورش تعلق دارد و در اختیار فعالیت های آموزشی قرار گرفته شده است، اجاره برای این چند ماه تعطیلی پرداخت  نکنند و بخشیده شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.