جو بایدن توانست در انتخابات درون حزبی ایالت اوهایو که از بیم ویروس کرونا به صورت پستی برگزار شد، به تعداد آرای وکلای انتخاباتی خود بیافزاید و مسیرش را برای قطعی کردن نامزدی خود در حزب دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ هموارتر کرد.

به دنبال تک نفره شدن کارزار مقدماتی نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 (13 آبان 1399) آمریکا توانست در رقابت مقدماتی این حزب در ایالت اوهایو پیروزی را از آن خود کند.

پیروزی بایدن در این رقابت در حالی صورت گرفته که پیش از این تقریبا همه رقبای او در کارزار انتخاباتی مقدماتی دموکرات‌ها به نفعش کنار رفتند.

به گزارش آسوشیتدپرس، انتخابات پستی ایالت اوهایو اولین آزمایش مهم درباره برگزاری انتخابات از طریق پست در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در آمریکا بود.

طبق این گزارش، هر چند برخی مشکلات جزئی در روند برگزاری انتخابات اوهایو مخابره شدند اما اختلال گسترده و اساسی گزارش نشد.

گفته می‌شود تا روز شنبه هفته جاری حدود 1.5 میلیون رای از طریق پست برای شرکت در انتخابات اوهایو ارسال شدند. این تعداد هر چند رکورد خوبی از منظر مشارکت پستی در انتخابات اوهایو محسوب می‌شود اما مشارکت در انتخابات مقدماتی سال 2016 این ایالت که به صورت حضوری برگزار شد، 3.2 میلیون نفر بود.

برگه‌های رای که اهالی اوهایو باید برای مشارکت در انتخابات مقدماتی آن را پر و ارسال می‌کردند، سه صفحه بود.

در صورت عدم دریافت برگه‌های پستی رای، به ساکنان اوهایو اجازه حضور در صندوق آرا به منظور شرکت در انتخابات داده می‌شد.

به دنبال نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس کرونا و تعویق انتخابات مقدماتی در برخی ایالت‌های آمریکا، برگزاری انتخابات از طریق پست در درستور کار قرار گرفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، در حال حاضر 5 ایالت کلرادو، هاوایی، اورگان، واشنگتن و یوتا در حال جمع آوری آرا از طریق پست هستند.

طبق آخرین برآوردها، جو بایدن توانست در انتخابات اوهایو 72.4 کل و نظر مساعد 89 وکیل انتخاباتی (Delegate) را کسب کند و برنی سندرز که چند هفته قبل در حمایت از بایدن از کارزار انتخابات کنار رفت، 16.6 آرا و یک وکیل انتخاباتی را از آن خود کرد. 

جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دولت باراک اوباما در حال حاضر رای 1393 وکیل انتخاباتی را در اختیار دارد. 

طبق قوانین انتخاباتی در آمریکا، هر فرد که بتواند به 1991 وکیل انتخاباتی دست پیدا کند، نامزد حزب خود (دموکرات یا جمهوری‌خواه) در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.