عمر حمروش نماینده پارلمان مصر و دبیر کمیته امور دینی و اوقاف پارلمان در سخنانی خواستار اجرای توصیه این کمیته در مورد هماهنگی میان الازهر و وزارت اوقاف برای تدوین دانشنامه علمی پاسخ گویی به اندیشه افراطی و تکفیری و برجسته سازی شکوه و عظمت تمدن اسلامی شد.

حمروش تاکید کرد: باید برای مبارزه با اندیشه افراطی و تکفیری اقدامی صورت بگیرد و به فتواهای افراطی آنها پاسخ داده شود تا جامعه با اندیشه صحیح آشنا شود و ما اجازه ندهیم جوانان ما جذب گروه‌های تروریستی و افراطی شوند.

این نماینده پارلمان مصر در ادامه پیشنهاد داد مجلس اعلای تبلیغات اسلامی در تمام کشورهای جهان تشکیل شود تا به بررسی امکان ایجاد مراکز اسلامی در تمام نقاط جهان بپردازند و اسلام معتدل و میانه را ترویج و تبلیغ کنند و ابزارهای لازم رسانه‌ای را نیز برای رسوا سازی مغالطه‌های ضد اسلامی ایجاد کنند و البته باشد توجه داشت که هم اکنون برخی مراکز اسلامی خارج از مصر توسط مدیران افراطی و تندرو اداره می‌شوند.

کمیته امور دینی پارلمان مصر پیش از این پییشنهاد داده بود دانشنامه‌ای برای پاسخ گویی به اندیشه افراطی و تکفیری تدوین شود و از سوی دیگر راه‌های اصلاح و ویرایش گفتمان دینی و پاکسازی آن از اندیشه‌های افراطی نیز بررسی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.