بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (۹ اردیبهشت) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس تهران همچنان در رتبه نخست ایران و پنجم آسیا قرار دارد. از سوی دیگر صدرنشین لیگ برتر فوتبال کشورمان با ۱۵۷۳ امتیاز در جایگاه ۱۴۱ جهان ایستاده است.

با توجه به تعطیلی مسابقات فوتبال در سراسر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا، جایگاه تیم‌ها در سطح داخلی، قاره‌ای و جهانی نسبت به رده‌بندی پیشین تغییری نکرده است. بر این اساس، استقلال تهران با ۱۵۳۵ امتیاز در رتبه دوم ایران، سیزدهم آسیا و ۲۲۱ جهان قرار گرفته و سپاهان اصفهان سومین تیم برتر ایران و با ۱۴۹۴ امتیاز در رتبه بیستم آسیا و ۳۰۳ جهان قرار گرفته است. تراکتور، ذوب‌آهن و شهر خودروی مشهد در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال کشورمان جای گرفته‌اند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا، تیم الهلال عربستان با ۱۶۷۰ صدرنشین است و تیم‌های جئونبوک موتورز کره جنوبی و الدحیل قطر به ترتیب با ۱۶۳۶ و۱۶۱۴ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قاره کهن قرار دارند. در رده‌بندی جهانی هم لیورپول با ۲۰۲۳ امتیاز بهترین تیم جهان است و پس از آن بایرن مونیخ با ۲۰۰۶ امتیاز و منچسترسیتی با ۱۹۵۱ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان هم عبارتند از:

لیورپول

بایرن مونیخ

منچسترسیتی

بارسلونا

پاری‌سن‌ژرمن

یوونتوس

لایپزیش

آتالانتا

رئال‌مادرید

اتلتیکومادرید

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.