حمید زاد بوم از ترجمه و انتشار سلسله « گزارشات تجاری کرونا و پسا کرونا» از سوی این سازمان خبر داد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام این خبر گفت: این گزارشات به طور مرتب در سایت سازمان در دسترس تصمیم‌گیران و فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اهمیت این گزارشات افزود: با شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان و با توجه به تحولات اقتصاد و تجارت بین‌الملل، سازمان توسعه تجارت ایران براساس وظایف خود گزارشات و اطلاعاتی را از منابع بین‌المللی و جهانی به صورت روزانه اخذ و ترجمه می‌کند تا جوابگوی نیاز تجار و فعالان اقتصادی در این زمینه باشد.

زادبوم با بیان اینکه طی یک ماه گذشته نزدیک به شش شماره از گزارشات" شیوع ویروس کرونا در آیینه اقتصاد و تجارت جهانی" ترجمه و در وب سایت سازمان توسعه تجارت ایران بارگذاری شده است، گفت: این گزارشات مطمئنا برای فعالان اقتصادی مفید است و توصیه می‌کنم هم تصمیم‌گیران در حوزه اقتصاد و تجارت و هم فعالان اقتصادی و تجاری این گزارشات را مطالعه کنند و با آخرین تحولات اقتصاد و تجارت بین‌الملل در سطح جهان آشنا شوند.

معاون وزیر صمت با تاکید بر اهمیت این گزارشات بین‌المللی افزود: مدل‌های اقتصاد و تجارت بین‌الملل در دنیا در حال تغییر است. در حال حاضر بیش از ۸۸ کشور عضو سازمان تجارت جهانی، ممنوعیت‌های صادراتی اعمال کرده‌اند که حاکی از تغییر الگوهای تجارت بین‌الملل است. به همین دلیل معتقدم آخرین گزارشات و اطلاعات از وضعیت تجارت جهانی را که همکاران ما در سازمان توسعه تجارت ایران به صورت روزانه از منابع بین‌المللی اخذ و ترجمه می‌کنند، باید ارج نهیم و در اختیار عموم فعالان اقتصادی و تجاری قرار دهیم.

زادبوم ادامه داد: این اطلاعات در منابع بین‌المللی موجود است، اما از آنجایی که خیلی از فعالان اقتصادی امکان استفاده ندارند، این گزارشات به زبان فارسی ترجمه و براساس اطلاعات کاربردی مورد نیاز خلاصه شده و در مواردی همراه با تحلیل و پژوهش جانبی به صورت مرتب در وب سایت سازمان و اپلیکیشن "راهنمای تجارت" بارگذاری می‌شود.

وی گفت: به عنوان نمونه در حوزه صادرات و واردات اقلام پزشکی و دارویی کار تحلیلی و تحقیقی ارزشمندی از سوی سازمان توسعه تجارت ایران صورت گرفته است و در سایت سازمان قابل دسترس است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان با بیان اینکه امیدواریم گزارشات منتشر شده، برای تصمیم‌گیران و فعالان اقتصادی و تجاری مفید باشد، اضافه کرد: انتظار داریم در این زمینه از نقد و نظرات رسانه‌ها و پژوهشگران با اطلاع شویم تا بتوانیم اشکالات را برطرف کنیم و کیفیت کار را افزایش دهیم.

گفتنی است، سلسله "گزارشات تجاری کرونا و پساکرونا"در سایت سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس www.tpo.ir و همچنین از طریق لینک https://b۲n.ir/۹۰۰۶۱۷ در دسترس است.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.