محبت جمالی نیا فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : از مجموع اراضی خسارت دیده سه هزار و ۸۰۰ هکتار غلات و ۲ هزار و ۴۷۹ هکتار دیگر محصولات کشاورزی است.

او گفت : سرپل ذهاب یکی از شهرستان‌های حاصلخیز کشاورزی و تولیدکننده محصولات مختلف در کشور است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: این شهرستان دارای ۴۴ هزار هکتار زمین زراعی است که با همت جهادکشاورزی و کشاورزان بیش از ۳۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آن زیرکشت غلات رفته که ۱۹ هزار و ۵۰۰ هکتار آن دیم و ۱۳ هزار هکتار آبی است.

جمالی نیا افزود: پیش بینی می‌شود که ۶۵ هزار تن غلات از مزارع شهرستان برداشت شود.

او ادامه داد: قیمت پایه گندم امسال هرکیلو گرم۲ هزار و ۵۰۰ تومان است و خرید گندمی که در تولید محصولات غذایی کاربرد دارد نیز هر کیلوگرم ۲ هزار و ۶۸۷ تومان خواهد بود.

او گفت: جهادکشاورزی نگاه ویژه‌ای به تامین ماشین آلات و دروگر‌ها داشته و کارشناسان و ناظران ویژه را آماده فصل برداشت کند.

او افزود: ۸۵ تا ۹۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی سیلو‌های موجود در شهرستان است و در این راستا نیز بانک کشاورزی باهمکاری جهادکشاورزی تمهیدات لازم برای انجام روند خرید و پرداخت‌های کشاورزان را فراهم کنند ضمن اینکه تنها مراکز خرید دولتی و خصوصی می‌توانند گندم را خریداری کنند.

جمالی نیا با تاکید بر اینکه باربری شهرستان حق صدور باربری بدون مجوز اداره غله را ندارد تا از قاچاق گندم جلوگیری شود، افزود: یگان‌های نظامی هماهنگی لازم برای برداشت سریع محصولات گندم موجود در مناطق مرزی را انجام دهند

او افزود: همچنین امسال در سطح ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار زیرکشت جو و ۳۷۰ هکتار چغندر و ۱۴۴هکتار کلزا در شهرستان کشت شده و ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت کار برداشت در شهرستان انجام خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.