«آرانچا گونزالز لاجا» وزیر امور خارجه اسپانیا معتقد است که در پی شیوع ویروس کرونا، رقابت میان آمریکا و چین تشدید خواهد شد.

آرانچا که با روزنامه «الموندو» مصاحبه می‌کرد، گفت: «این، رقابتی راهبردی میان آمریکا و چین است که تشدید خواهد شد».

گونزالز لاجا با تایید این موضوع که شیوع ویروس کرونا نابرابری میان نیمکره شمال و جنوب را افزایش خواهد داد، گفت، دست‌کم در مرحله نخست ما از آفریقا فاصله خواهیم گرفت مگر آنکه شبکه‌ای ایجاد کنیم که به کشورهایی که در نیمکره جنوبی با این بحران مواجه هستند کمک شود.

وزیر خارجه اسپانیا در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد پس از این بحران جهانی، نظمی جدید در جهان شکل بگیرد، گفت: «جنبش‌هایی که آغاز شده است، شدت خواهد گرفت؛ رقابت ژئوپلتیکی و این موضوع که اروپا باید درباره نقش خود شفاف باشد،‌ ضروری است. آیا ما مستقل هستیم یا دنباله‌رو شده‌ایم».

در حالی که بانک اسپانیا پیش‌بینی کرده که رشد ناخالص داخلی اسپانیا در سال ۲۰۲۰ تا ۱۳ درصد افت خواهد داشت، وزیر خارجه اسپانیا گفت که بسیار سخت خواهد بود پیامدهای این بحران را کاهش داد.

تعداد قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا طی روزهای اخیر روندی کاهشی داشته و بر اساس آخرین آمار، حدود ۲۲۳ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۲ هزار و ۹۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.