روحانی: کشور به سه دسته کرونایی سفید، زرد و قرمز تقسیم شد/ بازگشایی کسب و کار به معنای تمام شدن کرونا نیست/ کمک کنیم سفره افطار مردم خالی نماند

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ماه رمضان در آن قرار داریم ماه پربرکت و ماه انس با قرآن مجید و کمک به دیگران است. در این ماه با توجه به سختی‌ها و مشکلاتی که برای اقشار آسیب پذیر است و با توجه به این که پویش هایی از طرف مردم و خیرین و هیات ها و نیروهای مسلح شروع شده است؛ بنابراین همه کمک کنیم که سفره مردم بی افطار نماند.

اهم اظهارات رئیس جمهور را بخوانید؛

*در این شرایطی که مردم نگرانی برای سلامتی خود دارند و برای زندگی دارند همه تلاش کنیم در ماه رمضان نگرانی برای سفره افطار نداشته باشند. سفره افطار در اختیار مردم قرار گیرد که البته کار خوبی در کشور شروع شده است.

*ما بر محدودیت اجتماعات و فاصله گذاری اجتماعی تاکید داریم. خدای ناکرده بازگشایی کسب و کار باعث نشود که ما برداشت دیگری داشته باشیم مبنی براینکه کرونا در حال تمام شدن است و باید زندگی روزمره خودمان را انجام دهیم.

*نمی‌توانیم بگوییم که کرونا چه زمانی تمام می شود. اگر مسئولان بهداشتی می‌توانستند بگویند کرونا کِی تمام می‌شود خب ما هم راحت تر بودیم اما زمان روشنی برای این امر وجود ندارد چراکه یک دارو و واکسن خاصی برای درمان این بیماری وجود ندارد و تقریبا همه بار روی دوش خود مردم است.

*اگر دچار یک مشکل بهداشتی شدیم، تنها راه آن مراقبت و رعایت فاصله‌ها است.

* ما یک تصمیم جدیدی برای مقابله با کرونا اتخاذ کردیم. کشور باید تقسیمات کشوری جدیدی بر مبنای ابتلا و شیوع کرونا پیدا کند.

*مناطق مختلف کشور به سه دسته سفید، زرد و قرمز تقسیم خواهند شد.

*هر منطقه‌ای از کشور که با اعلام وزارت بهداشت به وضعیت سفید رسید بلافاصله مراکز مذهبی در آن منطقه بازگشایی خواهد شد.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.