پس از اینکه نخست وزیر کشور هلند اعلام کرد که تا روز ۱۱ شهریور هرگونه فعالیت ورزشی در این کشور ممنوع است،فدراسیون فوتبال این کشور هم تصمیم گرفت تا با توجه به عدم وجود زمان کافی برای اتمام این فصل، رقابت های فصل جاری فوتبال هلند را بدون مشخص کردن قهرمان، نیمه تمام اعلام کند.

در حال حاضر و پس از گذشت ۲۶ هفته و در شرایطی که ۸ بازی تا انتهای لیگ باقی مانده بود، تیم فوتبال آژاکس با ۵۶ امتیاز و تفاضل گل ۴۵ در صدر جدول است و تیم آلکمار هم فقط با تفاضل گل کمتر(۳۷) در رده دوم جدول قرار دارد. تیم های فاینورد و پی اس وی آیندهوون هم با ۵۰ و ۴۹ امتیاز در رده های سوم و چهارم جدول لیگ هلند قرار دارند و این نشان از رقابت فشرده در صدر جدول لیگ هلند برای قهرمانی داشت. رقابتی که حالا دیگر هیچ برنده ای برای آن وجود ندارد و صرفا آژاکس بخاطر صدرنشینی اش مستقیما به لیگ قهرمانان اروپا خواهد رفت و آلکمار هم چون دوم است،به پلی آف لیگ قهرمانان خواهد رفت.

تیم های پایین جدولی هم به نحوی از لغو شدن لیگ سود بردند چرا که تیم های دن هاخ و والویک با ۱۹ و ۱۵ امتیاز در رده هفدهم و هجدهم جدول قرار داشتند و باتوجه به اینکه تیم شانزدهم جدول ۲۶ امتیازی بود، عملا شانسی برای بقا در لیگ نداشتند حالا با توجه به دستور فدراسیون فوتبال،آن ها در لیگ باقی خواهند ماند و به دسته پایین تر سقوط نخواهند کرد.

در این میان البته باید دید که فیفا چه موضعی در خصوص تعطیلی لیگ هلند اتخاذ خواهد کرد چرا که فدراسیون جهانی فوتبال چندی پیش علیه فدراسیون فوتبال بلژیک به دلیل لغو لیگ این کشور و معرفی کردن قهرمان موضع گرفت و آن را برنتابید و حالا باید دید با توجه به ممنوعیت دولتی ورزش در هلند،فیفا چه تصمیمی در این خصوص خواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.