بعد از پایان نیم فصل نخست لیگ روسیه، سردار آزمون مهاجم ایرانی تیم زنیت با توجه به عملکرد خوب خود توانست به عنوان یکی از دو مهاجم برتر خارجی لیگ روسیه انتخاب شود. 

زنیت اکنون اردوی آمادگی‌اش برای شروع نیم فصل دوم را سپری می کند تا بتواند صدر جدول لیگ روسیه را حفظ کند. این تیم توانسته است با ۱۰ امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم جدول رده بندی صدرنشین باشد.

سردار آزمون مهاجم ایرانی درباره شرایط تیمش به صحبت پرداخته است و عنوان کرد آنها برای کسب پیروزی های بیشتر مصمم هستند. 

- "زنیت" با ۱۰ امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار دارد. آیا خیالتان برای صدرنشین و قهرمانی راحت است؟ 
- هیچ کس در تیم استراحت نخواهد کرد! ما هنوز هم برای پیروزی های دیگر تشنه هستیم، چه آنهایی که وارد زمین می شوند و چه کسانی که روی نیمکت هستند. ما فقط دوست داریم برنده شویم و این یک ویژگی مثبت تیم ما است.

- چرا در لیگ قهرمانان اروپا بدتر از لیگ روسیه ظاهر شدید؟
- من نمی دانم ... می توانم بگویم که برای دیدار با بنفیکا برای پیروزی به لیسبون رفتیم. شاید دلیل این واقعیت این باشد که نتیجه یک مسابقه دیگر گروه را فهمیدیم. دشوار است که توضیح دهیم که چرا در پایان تیم در لیگ قهرمانان به نتیجه نرسید. خیلی ناراحت بودیم اما این اتفاق افتاد.

- یعنی در طول استراحت بین دو نیمه، می دانستید که لایپزیگ در لیون ۲-۰ جلو است؟
- شما احتمالاً متوجه شده اید که جدول رده بندی اسکوربورد استادیوم به طور دوره ای نتایج سایر مسابقات را نشان می دهد. بنابراین بله، ما می دانستیم که لایپزیگ چگونه بازی می کند و از حریف خود پیش است.

- و صحبت از کل مسابقات لیگ قهرمانان؟ هفت امتیاز در چنین گروهی کافی نیست؟
- نمی توانم بگویم چه چیزی خوب است و چه چیز بد. ما باید به نتیجه ای برسیم که کادر مربیگری از ما بخواهد. به عنوان مثال، من می گویم حداقل ۱۶ امتیاز برای ما مناسب است و مدیریت می گوید ۱۲ امتیاز کافی است. بنابراین بهتر است به این سؤال پاسخ ندهم. 

- در بازی دوستانه مقابل الوویان سه گل به ثمر رساندید. فرم خود را چگونه ارزیابی می کنید؟
- مشکلی نیست. همه چیز طبق برنامه پیش می رود. امیدوارم در آینده حتی بهتر شوم و بتوانم در گلزنی بهتر عمل کنم.  شکست خوردن بخشی از زندگی حرفه ای ماست. همه ما می فهمیم هر چیزی می تواند رخ دهد، مخصوصاً در فوتبال. به دلیل یک بازی، نباید غمگین شویم یا خیلی خوشحال باشیم. 

- در تعطیلات چه کار کردید؟

- خیلی خوب استراحت کردم و بیشتر وقت خود را در کنار خانواده گذراندم. بنابراین همه چیز عالی است!

- معمولاً بازیکنان فوتبال در زمستان به اقیانوس و  مکان های گرم پرواز می کنند. آیا چنین آرزویی دارید؟

من دوستان زیادی ندارم و وقتی وقت آزاد دارم می خواهم در کنار آنها باشم. می توان گفت که من به آنها وابسته هستم و تقریباً همه دوستان من در وطن من هستند.

- در ژانویه اتفاقات تلخی در ایران رخ داد. نگرش شما به این موضوع چیست؟

این خبر برای همه بد است.  برای من و برای همه ساکنان ایران. این تنها چیزی است که می توانم بگویم.

- در فصل جدید، آمار شما تغییر کرده است. در بهار بیشتر گلزنی کردید و اکنون بیشتر پاس گل می دهید نظرتان درباره این آمار چیست؟

- خدای متعال می داند، برای ما آمار مهم نیست؛ چه کسی گل زده است یا چه کسی پاس گل داده است. نکته اصلی این است که باید نتیجه ای برای تیم حاصل شود. نه تنها من، همه بازیکنان در تلاشند تا تیم را به موفقیت برسانند و هر کس گل بزند مهم نیست.

فوتبال یا اسب سواری؟
- اسب سواری، قطعاً!

- چگونه این سرگرمی را پیدا کردید؟
- برای مردم منطقه ما، اسب ها همیشه در وهله اول قرار دارند. بنابراین همه چیز طبیعی است.

- بهترین اسب شما سریک برنده همه چیز در ایران شد. هیچ تمایلی برای بردن او به رقابت در روسیه ندارید؟

- راستش ، من فکر نمی کنم که وی در روسیه رقیب داشته باشد. برای درک بهتر شما، سریک مثل زنیت است و بقیه اسپارتاک و لوکوموتیو.

- شما یک سال است که در سن پترزبورگ بوده اید. توانستید به این شهر عادت کنید؟
- البته! من در یکی از زیباترین شهرهای روسیه زندگی می کنم. خانواده من خوشحال هستند و من خودم بسیار راضی هستم. قبلاً عادت کرده بودم. اینجا افراد بسیار دوستانه هستند. من همه چیز را دوست دارم.

- کجا در سن پترزبورگ می توانید بیشتر با شما ملاقات کنیم؟
- در حقیقت ، من یک فرد بسیار اهل خانه هستم. بنابراین ۹۰ درصد وقت من در خانه  هستم. خیلی به ندرت به داخل شهر می روم.

شما یک شخص بسیار محبوب در ایران هستید. چگونه در سن جوانی خود با چنین شهرت کنار می آیید؟
- مشکلی نیست. رفتار مردم ایران بسیار دوستانه است. من اکنون در بین پنج گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران هستم بنابراین، احتمالاً این موضوع به محبوبیت من کمک می کند. از طرف ایرانی ها، اکنون واقعاً یک نگرش مثبت نسبت به من وجود دارد. امیدوارم که همه مردم ایران خوب باشند.

- چگونه سال ۲۰۲۰ باید باشد که کاملاً راضی باشید؟
- از نقطه نظر ورزشی، من از هر آنچه خداوند متعال به من دهد خوشحال خواهم شد و در زندگی شخصی نکته اصلی این است که سلامتی و خوشبختی زیادی برای افراد نزدیک به من وجود داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.