محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد درباره ترافیک پایتخت اظهار داشت: به دلیل فعال شدن بسیاری از مشاغل و شروع کار آنها ترافیک روزهای گذشته در تهران افزایش یافته است.

وی بیان داشت: به دلیل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی و لغو طرح ترافیک ازدحام و شلوغی در خیابان‌ها پیش‌بینی می‌شد و ترافیک با این مشکلات طبیعی است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: نظر ما در شورای شهر این بود که لغو طرح ترافیک ضررش کمتر از اجرای آن است چرا که در غیر این صورت شهروندان اگر روزانه ۲ تا ۲.۵ میلیون سفر از طریق مترو داشته باشند فاجعه با شیوع بیشتر کرونا به بار می‌آید.

علیخانی با بیان اینکه راهکارهای بهتری برای مقابله با ترافیک می‌توانست اجرایی شود، گفت: دخالت افراد غیرمسؤول در کارهای دیگران و عدم تحمل اظهارنظرها سبب بروز مشکل و ایجاد ترافیک در تهران شده است.سخنگوی وزارت بهداشت وا کنش‌های عصبی و شتاب‌زده داشته و اگر قرار باشد در مورد ترافیک این وزارتخانه تصمیم بگیرد تکلیف بقیه که در حوزه شهری فعالیت دارند، چه خواهد شد.

وی بیان داشت: بر اساس قانون و مصوبه شورای ترافیک در زمان اضطرار می‌توان طرح زوج و فرد را اجرایی کرد که در حال حاضر بیماری کرونا نوعی اضطرار ایجاد کرده است، برای اینکه شهر خلوت شود هم می‌توانستند ساعات کار  را شناور اعلام کنند و هم طرح زوج و فرد را اجرایی سازند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ترافیک آنقدر در پایتخت زیاد شده که حتی خودروهای شخصی به خطوط ویژه اتوبوس راه یافته‌اند و باید فکری در این زمینه کرد.

علیخانی با تأکید بر اینکه تعطیلی مترو به هیچ وجه نظر کارشناسی ما در شورای شهر نیست، گفت: به دنبال تعطیلی ارائه خدمات نیستیم ولی باید در مترو پروتکل و شرایطی فراهم شود تا هم خدمات به شهروندان اجرا و هم مسائل ایمنی نیز رعایت شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.