نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی در متن نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش دغدغه های خود را درباره تدریس دروس و دغدغه های آموزشی در این روزهای کرونایی مطرح کردند.

در این بیانیه آمده است:

«جناب آقای حاجی میرزایی

وزیر محترم آموزش و پرورش

با سالم و تحیت

با توجه به جلسات آتی حضرتعالی در خصوص تصمیم گیری مسائل آموزش و پرورش در شرایط کنونی کشور که با بیماری کرونا مواجه است موارد زیر جهت برقراری عدالت آموزشی که مدنظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و دیگر اسناد بالادستی است، قابل تأمل و بررسی می باشد. لذا ما نمایندگان مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران موارد و پیشنهاداتی را با در نظر گرفتن وضعیت همه دانش آموزان سراسر کشور اعم از عادی و با نیازهای ویژه (استثنایی) خدمت جنابعالی عرض می نماییم:

الف- برگزاری امتحانات پایانی و آزمون کنکور

-به دلیل عدم آشنایی و اطلاع معلمین، دانش آموزان و اولیا آنها و نیز عدم وجود زیرساخت های الزامی در بیشتر مناطق کشور از دسترسی الزامی و با کیفیت به اینترنت و شبکه ها و فضای مجازی مشکلات عدیده ای را برای دبیران و دانش آموزان و اولیا ایجاد نموده و افزون بر تمام این مشکلات دبیران نیز به دلیل اینکه از پایان سال تحصیلی و حدود زمان برگزاری امتحانات پایان ترم مطلع نیستند در تدریس مطالب نگرانی و عجله فراوان دارند. لذا به منظور رعایت اصل عدالت آموزشی در سراسر کشور تدریس و یادگیری به صورت مجازی نمی تواند از بازدهی قابل قبولی برخوردار باشد. به همین منظور پیشنهاد می شود که سوالات امتحانات پایانی از مطالب تدریس شده تا تاریخ

۲ اسفندماه طراحی شوند.

-به دلیل برگزاری آزمون کنکور سال جاری و اهمیت خاص این موضوع برای دانش آموزان مشمول این آزمون، خواهشمند است در جلسه‌ای با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری به این مورد که سوالات امتحانات پایانی، مدارس و کنکور سراسری از مطالب تدریس شده تا تاریخ ۲ اسفندماه طراحی شود، اشاره گردد.

-امتحانات مدارس در تمامی پایه ها نیز می بایست از مفادی اخذ شود که تا تاریخ دوم اسفند ماه به صورت هماهنگ در فضای حضوری تدریس شده، پیشنهاد می شود ۲۰ درصد از منابع کتب درسی که بعد از تاریخ مذکور به صورت غیر متمرکز تدریس شده در طرح آزمون های یاد شده، لحاظ نشود.

-دانش آموزانی که به دلیل مرتبط با این شرایط نتوانسته اند در آزمون پایانی سال تحصیلی ۹۹-۹۸ شرکت نمایند و یا حد نصاب قبولی را کسب کنند، در سال تحصیلی جدید فرصت مجدد آزمون از دروس مورد نظر برایشان فراهم گردد.

- تصمیم گیری در مورد تاریخ برگزاری آزمون دروس باقیمانده دانش آموزانی که تغییر رشته داده اند.

ب- بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید

به جهت رفع نواقص احتمالی آموزشی سال تحصیلی ۹۹-۹۸، پیشنهاد می شود در سال جاری مدارس زودتر از موقع مقرر اول مهرماه شروع به فعالیت نمایند و روزهای پنجشنبه، نیز در سال تحصیلی آینده مورد بهره قرار گیرند. بدیهی است که کاستن از محتوای آموزشی و تدریس آن در سال تحصیلی آینده بسیار مناسب تر از پایان سال تحصیلی به قیمت تدریس عجولانه و بی کیفیت در فضای مجازی باشد.

در پایان تقاضا می شود نسبت به تسریع در رفع سردرگمی دانش آموزان، والدین و معلمین با در نظر گرفتن شرایط تمامی دانش آموزان اعم از برخوردار و محروم تدابیر لازم اندیشیده شود

با احترام

نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.