مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌ و پرورش در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا اظهار کرد: به دستور وزیر آموزش‌ و پرورش، ستاد مرکزی و ستادهای استانی برای پیشگیری تشکیل ‌شده است اما قبل از تشکیل ستاد، ارتباط تنگاتنگی با وزارت بهداشت داریم و بخشنامه‌های لازم به مدارس ارسال ‌شده است.

وی تصریح کرد: دستورالعمل‌های پیشگیری از بیماری کرونا ارسال‌ شده و ارتباط ویژه‌ای با معاونان استان‌ها داشته‌ایم؛ کنفرانس ویژه‌ای هم با حضور معاونان تربیت‌بدنی و سلامت استان‌ها، رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار و همه مباحث لازم مطرح ‌شده است. پیام‌های ویژه‌ای روزانه برای معاونان تربیت‌بدنی استان‌ها و مدیران کل برای پیشگیری از کرونا صادر شده است.

حمیدی ادامه داد: همه ظرفیت آموزش‌ و پرورش به کار گرفته می‌شود تا در یک هم‌افزایی برای مدارس که محل تجمع کودکان است، آموزش‌های لازم را داشته باشیم؛ از همه مهم‌تر در بحث مدارس، شوینده‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده تهیه می‌شود.

وی اضافه کرد: با هماهنگی معاون بهداشتی وزارت بهداشت اعلام کردیم که مدارسی که محل انتخابات بوده امروز باید ضدعفونی شوند. شوینده‌ها و ضدعفونی جزو اولویت‌های کار است و استان‌ها در حال انجام اقدامات هستند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: غیر از مسائل آموزشی قرار شد که بسته‌های آموزشی برای والدین، دانش‌آموزان و معلمان تهیه کنیم؛ استفاده از ظرفیت همه معاونت‌ها برای ما بسیار مهم است و قرار است اگر دانش‌آموزان علائمی از بیماری داشته باشند، از ورود آ‌نها به مدارس جلوگیری شود ولی غیر از ممانعت، وضعیت آنها دنبال و به آنها کمک می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.