مهدی فرجی برزگر کارشناس رسانه، رویه رسانه ملی در بعد آموزش از راه دور دانش آموزان در دوران کرونا را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آموزش مجازی خواست امروز دنیا نیست و اولین بارقه آن در ۱۹۲۰ در امریکا رخ داد و بعدها اولین کلاس های آموزشی رسانه ای در فرانسه دیده شد.

وی ادامه داد: امروز نه تنها به دلیل این پاندمی، بلکه بر اساس مقرون به صرفه بودن آموزش رسانه ای، بسیاری کشورها به این سمت حرکت می کنند تا دانشجویان بیشتری را با هزینه های کمتر اقتصادی تربیت کنند و از طرفی دستاوردهای بزرگ علمی را از طریق آموزش مجازی ارائه دهند.

فرجی تجربه مشابه کشورمان را متعلق به برخی استان ها در دوران جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: در آن زمان رسانه پیشرفت کنونی را به خود ندیده بود؛ در حالیکه معلمین امروزی در رسانه ملی، با انواع تکنولوژی آموزشی مجهز هستند.

وی آموزش کنونی در صداوسیما را بسیار پر بار خواند و تصریح کرد: تکنولوژی کمک می کند آموزش رسانه ای جذابیت داشته باشد و دانش آموزان با فراغ بال، پای این برنامه ها بنشینند.

فرجی با بیان اینکه آنچه امروز به عنوان آموزش رسانه ای شاهد هستیم، کم از کلاس های حضوری ندارد، افزود: بسیاری معلمان که از فن بیان خوبی برخوردارند، فضای این برنامه را از کلاس های درس بهتر هدایت می کنند.

وی نقطه قوت رسانه را موجب بروز حساسیت های ثانوی در دنیای آموزش واقعی دانست و افزود: این بدین معناست که معلمین باید خود را بخوبی مجهز کنند و کاملا با تکنولوژی های جدید آموزشی آشنا باشند.

فرجی گفت: بسیاری از معلمان در سطح پایتخت جمع شده اند که از طریق رسانه می توانند برای دانش آموزان کشور تدریس کنند و انشاالله بعد از بیماری، رسانه باید از این تجربه استفاده کرده و این مسیر را رها نکند.

وی همچنین با نگاهی واقع بینانه تعطیلی کلاس های درس و بهره گیری از شیوه تدریس رسانه ای را موجب تبعات منفی برای جامعه بزرگ معلمان دانست و تصریح کرد: در این شیوه طبیعتا همه معلمان به کار گرفته نخواهند شد و باید فکری برای آن ها کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.