به نوشته روزنامه اورشلیم پست، نمایندگان حزب چپ آلمان اواخر ماه فوریه علیه آنگلا مرکل صدراعظم این کشور و چند تن از وزاری دولت به اتهام کمک به دولت آمریکا برای حمله به سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران شکایت کردند اما دفتر دادستانی کل فدرال آلمان روز شنبه این شکایت را رد و اعلام کرد که هیچ دلیلی برای انجام تحقیقات در این زمینه نمی بیند.

اورشلیم پست در ادامه نوشت: این هشت نماینده پارلمان آلمان از حزب چپ در شکایت خود تاکید کرده بودند که دولت با بی عملی و عدم تلاش برای متوقف کردن حمله هوایی ماه ژانویه آمریکا به خودروی حامل سردار سلیمانی و همراهانش در عراق به از بین بردن او کمک کرده است.

این اعضای پارلمان آلمان همچنین در شکایت خود آورده اند که آمریکا از پایگاه نیروی هوایی خود در رامشتاین آلمان به عنوان نقطه ای برای انتقال داده ها به جهت هماهنگی حملات هواپیماهای بدون سرنشین خود (علیه سردار سلیمانی) استفاده کرده است.

بنابر گزارش شبکه ان تی وی آلمان، اکنون این نمایندگان حزب چپ که موضعی ضد اسرائیلی دارند، انتقاد شدیدی را علیه تصمیم دادستانی کل مطرح و در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که دادستانی کل فدرال آلمان هم خود را پشت یک دیدگاه حقوقی کوتاه و راحت پنهان کرده و به این ترتیب از اعضای مسئول و متهمان این پرونده در دولت آلمان حمایت می‌کند.

این نمایندگان در ادامه بیانیه خود آورده اند: دادستانی کل فدرال آلمان به عنوان بالاترین مرجع تحقیقاتی که به وزارت دادگستری گزارش می دهد، با پرهیز از انجام حتی یک تحقیق (در این زمینه) این پیام را منتقل می‌کند که می‌خواهد همچنان ادامه ترورها از طریق هواپیماهای بدون سرنشین در جهان که خلاف حقوق بین الملل است با استفاده از پایگاه رامشتاین را تحمل کند.

دولت آمریکا در دی ماه سال در گذشته در اقدامی غیر قانونی و جنایت کارانه سردار قاسم سلیمانی و جمعی از همراهانش را در فرودگاه بغداد، پایتخت عراق هدف حمله هوایی قرار داد که به شهادت تمامی آنها منجر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.