علیرضا زالی، درباره سامانه‌ای که برای اطلاع رسانی در زمینه کرونا در تهران راه اندازی شده است، اظهار داشت: آخرین نظرسنجی ما از شهروندان تهرانی حاکی از تغییر نگرش و بینش آنها نسبت به کرونا بوده است‌؛ به طوری که در آخرین نظرسنجی که در چند روز گذشته انجام شد، ۵۱ درصد از شهروندان تهرانی نگران ابتلای خود یا یکی از اعضای خانواده شأن به کرونا بوده اند.

وی افزود: همچنین بالغ بر ۶۰ درصد شهروندان تهرانی ویروس کرونا را ویروسی جدی و خطرناک تلقی کردند. این موضوع نشان می‌دهد که آموزش‌های ارائه شده مؤثر بوده و نگرش و بینش شهروندان تهرانی درباره کرونا در حال تغییر است.

زالی ادامه داد: بر اساس این تغییر نگرش نیازمند اطلاع رسانی بیش از گذشته در زمینه کرونا هستیم. بر همین اساس سامانه تلفنی ۸۹۵۱۱ راه اندازی شده که یک سامانه جامع و چند کانالی است و علاوه بر پاسخگویی به سوالات، آخرین اخبار اطلاعیه‌ها و آخرین وضعیت بیماری در تهران و…، را به اطلاع مردم می‌رساند.

وی در پایان گفت: همچنین این سامانه این امکان را برای شهروندان تهرانی ایجاد کرده که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن سوالات فنی و تخصصی خود درباره کووید ۱۹ را مطرح کنند. علاوه بر جنبه‌های عمومی اطلاع رسانی این سامانه، از طرفی این فرصت را فراهم می‌کند که مراکز بهداشتی و درمانی که در مجاورت فرد هستند، مشخص شده و فرد می‌تواند به آنها مراجعه کند.

  1.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.