ابراهیم قادری کمترین سن در میان فوت شدگان ناشی از کرونا ویروس در استان را ۱۳ سال و بالاترین آن را ۹۰ ساله عنوان کرد و اظهار داشت: اکثریت افراد فوت شده در اثر ابتلا به این بیماری، دارای بیماری های زمینه ای بوده و بعضا در زمان شدت یافتن بیماری به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه، بخش عمده ای از بیماران مبتلا به کوویید ۱۹ ممکن است با علائم بسیار خفیف و حتی بدون درمان هم بهبود پیدا کنند، خاطر نشان کرد: در صورتی که در بیماران مبتلا به کرونا ویروس علایمی از قبیل تنگی نفس رخ دهد، حتما باید به مراکز درمانی مراجعه و به هیچ وجه بیماری خود را پنهان نکنند زیرا در صورتی که وارد مرحله سخت بیماری شوند عوارض بیماری بدون بازگشت بوده و درمان آن به مراتب سخت تر است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه‌ علوم پزشکی کردستان همچنین بیان کرد: در صورت عدم رعایت دقیق اصول فاصله گذاری اجتماعی هوشمند و توصیه های بهداشتی پیشگیرانه احتمال بروز پیک دوم کرونا در استان وجود دارد.

قادری با اشاره به اهمیت رعایت و حفظ فاصله اجتماعی هوشمند، گفت: با توجه به اینکه صنوف و اماکن عمومی کم خطر بازگشایی شده است، حفظ فاصله اجتماعی هوشمند بسیار ضروری است.

وی ادامه داد: به دلیل عدم اجرای صحیح و دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند توسط بعضی افراد، نگران هایی در مورد احتمال بروز پیک دوم بیماری کرونا در استان وجود دارد و در این زمینه خواهشمندیم کسانی که دارای بیماری های زمینه ای و مزمن از قبیل چاقی، دیابت، قلبی عروقی، کلیوی و ریوی هستند، تا حد امکان در خانه مانده و در صورتی که مجبور به خروج از منزل باشند به هیچ وجه با سطوح مختلف تماس پیدا نکنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.