حسین فرشیدی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای اپیدمی بیماری کووید ۱۹ تاکنون، هزار و ۷۷۲ مورد مشکوک در بیمارستان‌های هرمزگان بستری شدند. از این شمار هزار و ۴۹۶ نفر ترخیص و بقیه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از دو هزار و ۵۷ نفر از افراد بستری شده و دارای علائم سرپایی، تست آزمایشگاهی گرفته شده است. از شمار مبتلایان به کرونا در استان، ۲۶۹ نفر مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته فوتی جدید براثر بیماری کرونا در استان به ثبت نرسیده است و آمار فوتی‌ها همان ۱۹ نفر است. ۴ نفر از مبتلایان جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان بندرعباس، دو نفر میناب و یک نفر در شهرستان پارسیان به ثبت رسیده است.

فرشیدی افزود: دخانیات (به شکل سیگار یا قلیان) باعث تشدید علائم ریوی در بیماران مبتلا به کرونا می‌شود و باید از مصرف آن پرهیز کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کم سن‌ترین بیمار مبتلا به کرونا نوزاد یک ساله‌ای است که کرونا از مادر به او منتقل شد. حال هر دو مساعد است.

وی از مردم خواست فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی را در همه مکان‌ها رعایت و در مناطق شلوغ از ماسک استفاده کنند. ماسک‌های فیلتردار برای عموم توصیه نمی‌شود.
 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.