دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دکتر فرشیدی ضمن همدردی و ابراز تاسف از این حادثه گفت: پس از بررسی حادثه سقوط منجر به فوت بیمار ۸۴ ساله در ریکاوری اتاق عمل بیمارستان شهید محمدی برگزار شد پس از بررسی مدارک و مستندات مشخص شد دلیل این اتفاق اهمال گروه ریکاوری اتاق عمل بوده است.

وی ادامه داد هیات اولیه بررسی موضوع ، برکناری دو نفر از مسئولین مدیریتی مرتبط با حادثه و انفصال موقت از خدمت تا صدور حکم، به دلیل سهل انگاری و ارجاع پرونده جهت بررسی تخصصی به سازمان نظام پزشکی را تصویب کرد.

به گفته دکتر فرشیدی معرفی و ارجاع تمام پرسنل شیفت ریکاوری در روز حادثه ، اعم از پزشک ، پرستار و مسئولین بخش به تخلفات اداری دانشگاه علوم پزشکی جهت رسیدگی و صدور حکم از دیگر تصمیم های این هیات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکید کرد: متاسفانه غفلت و کم توجهی تعدادی از کارکنان باعث بروز این حادثه و تالم خاطر خانواده و جامعه شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بازتاب این حادثه باعث شد که زحمات سایر همکاران حوزه درمان در این مجموعه مورد سوال واقع شود یادآور شد: بیمارستان شهید محمدی تنها بیمارستان مرجع استان با بیشترین پذیرش بیمار است، بطوری که ضریب اشغال تختها ۸۸ درصد است که در روز حادثه که یکی از روزهای شلوغ کاری بود ۵۵ عمل در این بیمارستان انجام شده است .

وی در خاتمه ضمن ابراز همدردی و عذرخواهی از خانواده متوفی گفت: به جهت جلوگیری از این دست اهمال ها قطعا برخوردهای قانونی مصوب اعمال خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.