در این اطلاعیه ضمن قدردانی از همراهی مردم در اجرای فاصله گذاری اجتماعی به عنوان مهم ترین راهکار کنترل همه گیری بیماری کرونا و آغاز به کار مشاغل کم خطر  همراه با التزام به رعایت دستورالعملهای بهداشتی مصوب وزارت بهداشت درسراسر کشور و از تاریخ ۳۰ فروردین در تهران برای  اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند آمده است:

۱.همچنان تاکید می‌شود موثرترین راه برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و قطع زنجیره ابتلا، اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی است که می‌تواند تا بیش از ۹۵ درصد برای پیشگیری از ابتلا، موثر باشد.

۲ .مجددا تاکید می شود درخانه بمانید مگر اینکه به اضطرار مجبور به ترک خانه بصورت موقت شوید، دراین صورت  حتما  رعایت و اجرای دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را برای عدم ابتلا به کرونا کاملا جدی بگیرید.

۳.اصنافی که در مقابله با کرونا کم خطر اعلام شده و علاقه‌مند به شروع فعالیت هستند، تنها  تا ساعت ۲۴ روز ۵شنبه ۲۸فروردین فرصت دارند در سامانه  salamat.gov.ir ثبت نام نمایند و پس از تکمیل فرم تعهد، اخذ مجوز و تایید تعهدنامه مبنی بر الزام به رعایت دستور العمل های بهداشتی و  در یافت کد می توانند شروع به فعالیت کنند .

۴. تاکید می گردد با اصنافی که مبادرت به شروع کار بدون اخذ تعهد و دریافت کد نمایند و یا با بی توجهی به رعایت دستورالعمل بهداشتی منجر به شیوع کرونا شوند، توسط دستگاههای نظارت بصورت قاطع صورت خواهد گرفت

۵. بازرسان اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی - بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهمراه سایر عوامل نظارتی نسبت به نظارت بر حسن اجرای شروع به فعالیت واحدهای صنفی کم خطر درشیوع کرونا واجرای  دقیق دستورالعمل های بهداشتی مصوب و متعهد شده  اقدام و اعمال قانون در برابر خاطیان  خواهند کرد.

۶.فعالیت های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا بدلیل شرایط محیطی حاکم بر اینگونه فعالیت ها و تجمع    بعنوان فعالیت های پرخطر  تعطیل اعلام شده اند، کماکان تعطیل هستند. (آرایشگاه های مردانه و زنانه، رستوران ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه خانه ها، هتل ها، استخر، باشگاه های بدنسازی و ورزشی، سینماها و...)

۷. تمام هموطنان می توانند برای اطلاع ازدستورالعمل های بهداشتی  و الزامات سلامت محیط کار، شاغلین و مشتریان  به سایت مرکز سلامت محیط و کار به نشانی الکترونیک markazsalamat.behdasht.gov.ir    مراجعه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.