حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت:‌ امروز مهم‌ترین مسئله و دغدغه مردم ما سلامت و معیشت است، ما باید کاری کنیم که همزمان با بیماری و بیکاری مبارزه کنیم و اگر بتوانیم این دیدگاه جامع را به خوبی اجرایی و عملیاتی کنیم، ان‌شاءالله قدم به قدم می توانیم شرایط کشور را به سمتی هدایت کنیم که برای مردم ما مطلوب باشد.  

وی افزود: ویروس کرونا یک معضل برای همه کشورهای جهان است و تقریبا همه دنیا از جمله سیاست،  اقتصاد، هم سبک زندگی مردم در جهان، تجارت و معاملات همه چیز تحت تاثیر شرایط جدید قرار گرفته است.

رییس جمهوری با اشاره به این که امروز دوران کرونا و پساکرونا داریم، گفت: امروز مهم است که در دوران کرونا چگونه با این بیماری مقابله کنیم و بعد از پایان دوران چگونه مسائل اقتصاد را سامان دهیم.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا و ایسنا بخوانید؛

* برای موفقیت در این امر، دولت، همه قوا و ارکان کشور باید در کنار یکدیگر باشند. یک وظایف برعهده دولت، یک وظایفی برعهده بخش‌های دیگر حاکمیتی و بخش‌های مهمی هم برعهده مردم است.  دولت وظیفه دارد برای شناسایی افراد مبتلا اقدام و آنها را از جامعه جدا کند. آنها را به بیمارستان‌ها و نقاهتگاه‌ها هدایت کند تا آنها درمان شوند و بیماری آنها به بخش‌های دیگر جامعه سرایت ندهد. وظیفه دوم دولت، مراقبت و نگهداری از کسانی است که نیازمند تخت بیمارستانی و بخش مراقتب‌های ویژه هستند.  

* هم در مورد شناسایی مبتلایان و هم در مورد مراقبت و پرستاری از بیماران، وزارت بهداشت و درمان تلاش بسیار خوبی انجام داده است، کادر پزشکی ما در این مقطع تاریخی از پایان بهمن تا به امروز بخشی سرافزار در برابر مردم است. ما در تاریخ بسیار سرافرازیم که از روز اول تا به امروز در هیچ استان و شهرستانی، بیماری نبوده که به بیمارستان مراجعه کند و درب بیمارستان به روی او باز نباشد یا تخت بیمارستانی نیاز داشته باشد اما تخت نداشته باشیم یا تخت برای بخش مراقبت‌های ویژه نیاز داشته باشد و ظرفیت خالی نداشته باشد. 

* پزشکان، پرستاران و همه بخش درمانی مجاهدت و فداکاری فوق‌العاده شبانه‌روز برعهده داشتند و ساعتی نبوده که از فعالیت دست بکشند، در کشورهای دیگر بوده که بیماری به بیمارستان مراجعه کرده، تحت خالی هم بوده اما پرستار و پزشک به اندازه کافی نبوده است. براساس آمارها در کشورهایی تخت وجود داشته، اما تخت آی‌سی‌یو وجود نداشته است.  ما حتی یک نمونه در این سه ماه سراغ نداریم که کسی به بیمارستان مراجعه کند و او را برگردانده یا تخت نیاز داشته باشد یا به خاطر فقر مالی بستری نشود.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.