محمد حسین قربانی، ظهر شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری شهرستان رودسر گفت: ایران به عنوان الگوی مناسب برای مبارزه با کرونا در جهان شناخته شده است.

او با اشاره به اینکه در مدیریت کرونا از هیچ کشوری الگو برداری نکرده‌ایم، افزود: ایران با استفاده از طرح ملی غربالگری توانست کرونا را مدیریت کند به گونه‌ای که این طرح الگویی مناسب برای دیگر کشورها معرفی شده است.

قربانی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا از همه امکانات خود همانند نیروهای متخصص و دانشمندان داخلی، ظرفیت غربالگری و طرح تحول سلامت برای درمان کرونا استفاده کرده‌ایم.

او با اشاره به همکاری و مشارکت و همدلی مردم با مسئولان در مبارزه با کرونا، ادامه داد: آنچه که امروز برای حاکمیت اهمیت دارد سلامت مردم است که امیدواریم به صورت هوشمندانه دنبال شود.

قربانی به وضعیت بیمارستان رودسر اشاره کرد و گفت: سی تی اسکن یک نیاز ضروری برای بیمارستان است که امروز شاهد راه اندازی آن در بیمارستان رودسر هستیم.

او با بیان اینکه یک میلیارد دلار از صندوق توسعه به حوزه بهداشت و درمان اختصاص داده شده است، افزود: در تلاشیم که سهمی برای استان گیلان از این مبلغ جذب کنیم تا در حوزه توسعه و تقویت زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان هزینه شود.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به شیب نزولی منحنی کرونا در استان، اظهار کرد: این نوید خوبی است اما نباید بی تفاوت باشیم زیرا این بحران هیچ خط و مرزی ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.