محمدمهدی گویا در خصوص مباحث مطرح شده در جلسه‌ برگزار شده در ستاد ویژه مدیریت پیشگیری از آلودگی با ویروس کرونا گفت: عمده بحث‌هایی که در این کمیته مطرح شد حول محور افزایش اطلاع‌رسانی‌ به گروه‌های مختلف مردم بود.

وی با اشاره به این که تازه ترین آمار ابتلا به کروناویروس در کشور در این ستاد مطرح شد،‌ خاطرنشان کرد: ارائه این گزارش و بررسی روزانه کار سختی است که خوشبختانه در حال انجام است تا متخصصان ابتلا یا عدم ابتلای افراد به کرونا ویروس را بررسی و اعلام کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه میزان ابتلا به کرونا ویروس در سطح جهان با افزایش روبرو بوده است،‌ گفت: ظرف دو روز گذشته چندین کشور در شرایط ویژه قرار گرفته‌اند به گونه‌ای که ظرف مدت کوتاهی شمار مبتلایان در کره جنوبی از ۲۰۰ نفر به ۶۰۰ نفر و شمار مبتلایان در ایتالیا از ۴ نفر به ۱۱۷ نفر افزایش یافته است. از این رو به نظر می‌رسد سازمان بهداشت جهانی مجددا جلسه‌ای برای اتخاذ تصمیم جدید در خصوص مقابله با کروناویروس برگزار کند.

گویا همچنین به انجام مذاکره با کشورهای همسایه اشاره و اظهارکرد: طبق این مذاکرات هماهنگی‌های لازم با کشور ترکیه برای چگونگی کنترل تردد مسافران به این کشور صورت گرفته است تا در ترددشان دچار مشکل نشوند. در این راستا قرار شد تا مسافران ترکیه پیش از خروج از مرزها معاینه شوند و گواهی سلامت اخذ کنند تا پس از ورود به آن کشور دچار مشکل نشوند.

وی در خاتمه گفت: با مطالعاتی که در استان قم صورت گرفت نیز سعی کردیم راه انتقال بیماری به سایر نقاط را ببندیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.