رویترز گزارش داد، در حالی که سرمایه گذاران تبعات اقتصادی گسترش جهانی ویروس کرونا هستند و این مسئله موجب تقویت تقاضا برای خرید طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز علیرغم کاهش نسبی همچنان در نزدیکی بالاترین رقم ثبت شده در طی بیش از ۷ سال اخیر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۱۷۲۲ دلار و ۶۵ سنت رسید. قیمت طلا در جلسه قبل به بالاترین رقم از نوامبر ۲۰۱۲ یعنی ۱۷۴۶ دلار و ۵۰ سنت رسیده بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با ۰.۸۹ درصد کاهش به ۱۷۵۳ دلار و ۲۰ سنت رسید.

در حالی که هشدارها نسبت به رکود عمیق اقتصاد جهانی موجب کاهش خوش بینی سرمایه گذاران به کند شدن روند گسترش ویروس کرونا و بازگشایی بنگاه های اقتصادی شده، ارزش سهام در بازارهای آسیایی اندکی کاهش داشته است.

کاهش ارزش دارایی های پرریسک پس از آن رخ می دهد که صندوق بین المللی پول روز گذشته پیش بینی کرد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا ۳ درصد کوچکتر شود که شدیدترین افت رشد از زمان رکود بزرگ در دهه ۱۹۳۰ به شمار می رود.

ویروس کووید ۱۹ که تاکنون ۱.۹ میلیون نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده و موجب مرگ ۱۲۰ هزار و ۶۷۰ نفر شده کشورهای جهان را وادار ساخته تا فعالیت های اقتصادی را تعطیل کنند و بانک های مرکزی جهان به اقدامات حمایتی مبادرت ورزند.

همزمان چین با انجام مراحل اولیه تست های انسانی ۲ واکسن آزمایشی کرونا موافقت کرده است.

مشاور بیماری های واگیردار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته، هدف گذاری ترامپ برای از سرگیری فعالیت های اقتصادی در اول ماه می «بیش از حد خوش بینانه است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.