اسحاق جهانگیری در جلسه معارفه وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه وی انسان خودساخته ای است، اظهار کرد: از زمانی که آقای خاوازی برای تصدی این پست در مظان انتخاب قرار گرفت من ندیدم برخلاف کانال‌های ارتباطی متعددی که با من داشت از واسطه‌ها بخواهد که کسی را ببیند و  بخواهد که با کسی دیدار داشته باشد و خود را معرفی کند، در حالی که معمولا افراد در این شرایط سعی می‌کنند چنین کارهایی انجام دهند.

وی افزود: از همان ابتدا یکی از کسانی که هم از سوی دوستانی چون آقای کلانتری و خود آقای حجتی مطرح بودند همین آقای خاوازی بود که بعداً آقای کشاورز هم به این جمع اضافه شد و همه یکی از گزینه‌هایی که برای جایگزینی مطرح می‌کردند آقای خاوازی بود.

اهم صحبت‌های او به نقل از ایرنا، ایسنا و فارس از این قرار است: 

*خاوازی در شرایط دشواری قبول مسئولیت کرد، هیچ دولتی در دنیا نمی‌تواند نسبت به بخش کشاورزی بی‌تفاوت باشد و بگوید در این بخش کالاهایی تولید می‌شود که می‌توان آن را از گوشه و کنار دنیا وارد کرد، پس اگر کشاورزی نبود هم نبود. چنین نیست و جمهوری اسلامی هم به طریق اولی به این بخش توجه ویژه دارد.

*بخش کشاورزی مسئولیت تامین امنیت غذایی کشور را عهده‌دار است و ما یک کشور پرجمعیت با اهداف بلند و مشخص در دنیا حضور داریم و فعالیت می‌کنیم؛ ‌بنابراین بزرگترین مسئله این است که امنیت غذایی مردم تامین شده است تا از غذای مردم به فشارهای سیاسی آنچنانی علیه حکومت و دولت مواجه نشویم.

*وزیر جهاد کشاورزی انسانی خودساخته‌ای است، وقتی ایشان به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی تصدی وزارت کشاورزی معرفی شدند،‌هیچ قدمی از طرف ایشان ندیدم با این که کانال‌های ارتباطی متعددی بین ما وجود داشت به هیچ یک از دوستان واسطه نگفت فلانی را ببینم و خود را معرفی و برنامه‌هایم را ارائه کنم.

*خاوازی در طول بیش از ۶ سالی که در دولت تدبیر و امید مسئولیت داشتند، هم خودشان و تیم‌شان با آقای حجتی کار می‌کردند و این تیم کارهای درخشانی انجام داده که در تاریخ کشاورزی کشور ماندگار خواهد بود. ضمنا از آقای حجتی تشکر می‌کنم و آرزوی توفیق و سلامتی برای ایشان دارم تا ان‌شالله بتوانند به کشور و مردم خدمت کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.