سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از تغییرات ایجاد شده در نحوه قرارگیری نمایندگان در جلسات علنی مجلس خبر داد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و نیز تأکیدات ستاد ملی مقابله با کرونا بر رعایت اصول و ضوابط فاصله‌گذاری اجتماعی جهت مقابله با این بیماری، تمهیداتی از سوی هیئت‌رئیسه مجلس برای برگزاری جلسات علنی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طبق آخرین تصمیماتی که در هیئت‌رئیسه مجلس برای نحوه برگزاری جلسات علنی، در شرایط بحران بیماری کرونا اتخاذ شده، در نحوه قرارگیری نمایندگان است، به طوری که صندلی‌ها یک در میان قرار داده شده و در میان صحن نیز صندلی‌هایی برای ایجاد مانع جهت تردد احتمالی نمایندگان در بین صندلی‌ها قرار گرفته است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: ممکن است در صورت نیاز برای تغییر در محل قرارگیری نمایندگان از جایگاه تماشاچیان استفاده شود.

قاضی‌زاه‌هاشمی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه در شرایط عادی، نمایندگان از طریق نام کاربری و رایانه‌هایی که در فضای صحن تعبیه شده، اقدام به رأی‌داهی می‌کنند، مقرر شد که از جلسات بعدی، لپ‌تاپ‌هاشان را جهت رأی‌دهی و ادامه روند کار، هنگام حضور در صحن مجلس به همراه داشته باشند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: علی‌رغم برگزاری تعدادی از جلسات علنی پارلمان به صورت غیر حضوری، تصمیم گرفته شد که جلسات علنی مجلس با رعایت ضوابط و پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در هفته آینده نیز در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه(۲۶ و ۲۷ فروردین ۹۹) ادامه یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.