احمد امیر آبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جزئیاتی از جلسات آنلاین مجلس در شرایط بحران کرونا، گفت: امروز مجلس هیچ جلسه‌ای نداشته و تاکنون دو جلسه علنی مجازی آزمایشی داشتیم. 

وی افزود: در یک جلسه آزمایشی مجازی، حدود ۱۰۰ تن از نمایندگان آنلاین شدند که این جلسه رسمی نبود و در جلسه آزمایشی دیگری نیز بیش از ۱۰۰ نماینده آنلاین شدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: در جلسه رسمی دیگری که یکشنبه گذشته برگزار شد، ۱۴۰ تن از نمایندگان آنلاین شدند و ۷۰ تن نیز اعلام کردند که مشکل اینترنت دارند و نمی‌توانند آنلاین شوند، یعنی ۲۱۰ نماینده در این جلسه حضور داشتند، در مجموع مشکل حد نصاب در هیچ جلسه‌ علنی مجازی نداشتیم.

امیرآبادی تاکید کرد: چون ۷۰ نفر نتوانستند حضورشان را به طور رسمی از طریق سیستم در جلسه اعلام کنند، جلسه رسمی مجلس تشکیل نشد، به همین دلیل سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسه علنی حضوری داریم. 

وی درباره نحوه برگزاری جلسات علنی مجلس در هفته آینده، اظهار داشت: قرار شده معاونت های بهداشتی دانشگاه هاپیش از حضور در جلسات علنی روزهای سه شنبه و چهارشنبه آینده، از نمایندگان تست کرونا بگیرند و آنهایی که تست کرونایشان مثبت است، در جلسات حضور نداشته باشند. 

عضو هیئت رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: همچنین قرار شده اسامی نمایندگانی که تست کرونای شان مثبت باشد، پیش از جلسه علنی روز سه‌شنبه آینده از سوی دانشگاه های علوم پزشکی به هیئت رئیسه پارلمان اعلام می‌شود. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.