حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز جمعه در گفت وگو با آقای محسن حاجی میرزایی اظهارداشت: دانش آموزان به عنوان سرمایه های آینده کشور، نباید از شیوع این ویروس خسارت و خسران آموزشی و علمی ببینند و با استفاده و بهره گیری از فضای مجازی نباید هیچ کمبودی در بحث آموزش برای خانواده ها، دانش آموزان و کادرآموزشی بوجود بیاید.

رئیس جمهور در این گفت و گوهمچنین تلاش برای فضا و امکان مناسب جهت ارائه آموزش بر بستر فضای مجازی و مراقبت از امنیت اطلاعات مربوط به دانش آموزان و معلمان و اختصاصی بودن فضای آموزشی در محیط اختصاص یافته را ضروری خواند.

وزیر آموزش و پرورش نیز در این گفت وگو گزارشی از برنامه ها و اقدامات انجام شده، ارائه کرد.

تبادل تجربیات و بهره گیری از طرحها و تجارب سایر کشورها در زمینه تولید داروها و تجهیزات مورد نیاز در مبارزه با کرونا

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور همچنین در گفت وگویی با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز ضمن تقدیر از تلاش های بسیار موثر شرکتهای دانش بنیان که در بحث مقابله و مبارزه با بیماری کرونا نقش بسزایی ایفا می کنند، به وی دستور داد با هدف تبادل اقدامات و ابتکارات جدید و بهره گیری از طرحها و تجارب سایر کشورها در زمینه تولید و ساخت داروها و تجهیزات مورد نیاز در مبارزه با کرونا، اقدامات لازم انجام گیرد.

سورنا ستاری نیز در این گفت وگو گزارشی را از اقدامات انجام شده و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان ارائه کرد.

گزارش ارزیابی میزان ضرر و زیان شرکتهای حمل و نقل به ستاد ملی مبارزه با کرونا و هیات دولت ارائه شود

رئیس جمهور در گفت و گو با "محمد اسلامی" وزیر راه و شهرسازی دستور داد یک ارزیابی از شرکتهای حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی که در ایام تعطیلی دچار ضرر و زیان شده اند، انجام گیرد و گزارش آن برای اقدامات لازم به ستاد ملی مبارزه با کرونا و هیات دولت ارائه شود.

 حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی از وزیر راه و شهرسازی خواست تا وضعیت حمل ونقل عمومی و تردد در جاده ها را برای شرایط فاصله گذاری هوشمند که از فردا (شنبه) آغاز می شود، در جلسه آینده ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارش نماید.

رئیس جمهور همچنین ضمن گفت و گو در خصوص وضعیت حمل ونقل عمومی مسافری جاده ای،هوایی و راه آهن، برای پیشبرد پروژه های عمرانی در احداث راهها و راه آهن به سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص به پروژه های مذکور دستورات موکدی صادر نمود. 

وزیر راه و شهرسازی نیز در این گفت و گو اظهارداشت که رکود ایجاد شده در صنعت حمل ونقل متاثر از بحران کرونا قابل ملاحظه است و نیازمند رسیدگی ویژه و اعطای کمکهای اعتباری ازمحل منابع و تسهیلات مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.