بازگشایی اماکن مقدسه و تردد بین استان‌ها همچنان ممنوع / ساعات کاری ادارات از ۷ صبح تا ۱۴ است

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: کار ادارات از ۲۳ فروردین در همه استان‌ها و خود تهران، از ۷ صبح تا ۲ بعدازظهر خواهد بود. چون نهار و نماز جماعت نیست، از همین رو کار به صورت پیوسته خواهد بود و تا ساعت ۱۴ خوب است. ماه رمضان نیز اینگونه خواهد بود.

وی افزود: از هفته آینده از ۲۳ فرودین ماه فعالیت ادارات به این صورت خواهد بود که دو سوم سرکار حاضر می‌شوند و یک سوم از کارکنان مجاز هستند که سر کار نروند و بخش‌های مختلف درباره حضور یک سومی کارکنان به صورت گردشی تصمیم گیری کنند که یک سوم کمتر در محل کار حضور پیدا کنند مگر جاهایی که ضرورت داشته باشد بیش از دو سوم فعالیت بکنند. البته افرادی که سن بالاتری و یا بیماری‌های زمینه ای هستند در اولویت یک سومی قرار بگیرند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در مورد اماکن مقدسه باید بگویم که آنها تا پایان فروردین همچنان تعطیل هستند و در مورد آنها در آینده تصمیم می‌گیریم.

وی در مورد تردد خودروهای شخصی اظهار داشت: در مورد تردد خودروهای شخصی در داخل استان‌ها مشکلی نیست و در مورد تهران و البرز هم مشکلی وجود ندارد و ما به دلیل پیوستگی این دو استان، آنها را یک استان به حساب می‌آوریم. در مورد تردد بین استان‌ها نیز تردد تا ۳۰ فروردین همچنان ممنوع بوده و بعد از این تاریخ آزاد می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.