به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، کاظم خاوازی در گفتگو با خبر ۲۱ شبکه یک سیما با بیان این مطلب، اظهار کرد: بارندگی ها در سال زراعی جاری ۲۳ درصد بیش تر از میانگین بلند مدت بوده است.

وی درباره قیمت گذاری محصولات کشاورزی، گفت: خوشبختانه امسال آقای رئیس جمهور توجه ویژه ای داشتند و قیمت گندم را از هر کیلوگرم  ۲۲۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان رساندند و ما در نظر داریم با نشست هایی که با تشکل های کشاورزی به ویژه بنیاد گندمکاران خواهیم داشت، بتوانیم قیمت گندم را هر سال نزدیک تر به قیمت های جهانی و روز دنیا تعیین کنیم و این موضوع می تواند به پایداری تولید در کشور کمک کند.

وزیر جهاد کشاورزی، افزایش عملکرد در واحد سطح را از راهکارهای تثبیت پایداری تولید گندم برشمرد و افزود: افزایش عملکرد در واحد سطح با شعار سال یعنی جهش تولید نیز منطبق است.

وی میانگین عملکرد گندم آبی و دیم در واحد سطح را به ترتیب ۴.۵ تن و ۱.۳ تن در هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: برنامه های بسیار مفصلی برای افزایش عملکرد در هکتار گندم در کشور داریم که با تحقق این امر، درآمد کشاورزان نیز افزایش می یابد و نسبت به کشت این محصول در سال های آینده رغبت پیدا می کنند.

خاوازی اضافه کرد: یکی از مهم ترین نهاده هایی که می تواند موجب افزایش عملکرد گندم شود، رقم مناسب است که در این زمینه برنامه های خوبی داریم.

وی، در اختیار قرار دادن به موقع کود شیمیایی را از دیگر عوامل افزایش تولید گندم عنوان کرد و افزود: تجهیز و آماده سازی ناوگان مکانیزاسیون نیز در افزایش تولید گندم کشور موثر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.