«احسان حدادی» نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک ۲۰۱۲ لندن بار دیگر و این‌بار در عرصه‌ای متفاوت به پیروزی رسید و پس از ۱۰ روز دست و پنجه نرم کردن با ویروس کرونا توانست این بیماری خطرناک را به زانو درآورد و در این میدان هم سربلند باشد.

حدادی درباره روزهای سخت مبارزه با کرونا حرف زد و گفت: روزهای نخست سال نو بود که متوجه شدم حال مساعدی ندارم و آنچه دچار آن شده‌ام، فراتر از یک سرماخوردگی عادی است. درست در همان روز در مصاحبه با  یکی ازخبرنگاران این موضوع را عنوان کردم.

وی افزود: با شروع علائم بلافاصله سرپرست فدراسیون و دکتر اشکان اردیبهشت رییس کمیته پزشکی فدراسیون با من تماس گرفتند و مراحل درمان من به همراهی دکتر اردیبهشت جهت نمونه‌گیری و تست کرونا انجام شد. سی تی اسکن ریه و آزمایش‌های لازم و همچنین ویزیت متخصص عفونی توسط دکتر صالحی انجام و ادامه یافت و با تشخیص کرونا در منزل قرنطینه شدم و درمان آغاز شد. جناب آقای مبینی هر روز پیگیر حالم بود که از وی و پیگیری های مکرر دکتر اردیبهشت تشکر می‌کنم. همین‌طور از مساعدت‌های ویژه فدراسیون پزشکی ورزشی و دانشگاه علوم پزشکی تهران در طی دوره درمان تشکر ویژه دارم.

این قهرمان دو و میدانی کشور خاطرنشان کرد: این بیماری یک شوخی نیست و می‌تواند شما را درگیر کند. هر کسی که باشید باید درخانه بمانید و توصیه‌ها را جدی بگیرید. شاید برخی فکر می‌کنند این‌گونه بیماری‌ها فقط برای دیگران اتفاق می‌افتد، اما این‌گونه نیست. شما در هر جایگاهی و در هر کجای جهان که باشید می‌توانید دچار این بیماری شوید.

حدادی در پاسخ به این پرسش که پیشگیری‌های لازم را برای مبتلا نشدن انجام می دادید یا نه؟ توضیح داد: بله مراقبت می‌کردم، ضد عفونی مداوم  دست‌ها و استفاده از دستکش و همچنین استفاده از ماسک در محیط‌های شلوغ را رعایت  می‌کردم، اما به هر ترتیب مبتلا شدم و روزهای خیلی سختی را پشت سر گذاشتم. حالی را تجربه کردم که علی‌رغم انجام چندین عمل جراحی و توانایی بدنی که دارم تجربه نکرده بودم و همیشه خیلی زود به روند عادی زندگی برمی‌گشتم. در هیچ یک از جراحی‌ها شرایط آن‌قدر سخت نبود، که دو هفته کامل در منزل خانه نشین باشم. نفس کشیدن برایم سخت بود اما خودم را نباختم. ترس دشمن اصلی شما در مواجهه با این بیماری است، اگر بترسید نمی‌توانید بر این بیماری غلبه کنید. بیش از هر چیزی روحیه خوبم به من کمک کرد. البته متاسفانه پدرم هم کمی زودتر از من به این ویروس مبتلا شده بود و تمام بار سخت پرستاری در زمان درمان در منزل بر عهده مادرم بود و ایشان به تنهایی این مسوولیت سخت را عهده دار شد. رعایت مسائل قرنطینه و بهداشتی داخل منزل از موارد دیگری بود که در این مدت بطور جدی انجام و زحمات مادر را دوچندان کرد و جهت پرستاری بی‌دریغ طی این مدت از ایشان سپاسگزارم.

تنها مدال آور دو و میدانی ایران در بازی‎‌های المپیک نسبت به واکنش افراد مختلف از اقصی نقاط جهان، به بیماری‌اش اظهار داشت: از فدراسیون جهانی دوومیدانی به من ایمیل زدند و ابراز امیدواری کردند که بتوانم خیلی زود روند بهبودی را طی کنم. همچنین مدیر اجرایی بازی‌های المپیک توکیو، دیگر دوستانم از لهستان، آمریکا، اروپا، آفریقا و تمامی نقاط دنیا برایم پیام‌هایی با آرزوی بهبودی ارسال کردند. همین‌طور بسیاری از دوستان در داخل کشور اعم از روسای فدراسیون‌ها، قهرمانان دیگر رشته‌ها، مقام‌های لشگری و کشوری با من تماس گرفتند اما به دلیل حال بد نتوانستم پاسخگو باشم و از آنها سپاسگزارم.

نماینده اول دو و میدانی ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در خصوص به تعویق افتادن بازی‌های المپیک به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: متاسفانه اتفاق خوبی نبود. حداقل از نگاه یک ورزشکار که به صورت حرفه‌ای برای حضور در میادین جهانی تلاش می‌کند و سعی دارد تا پیک آمادگی خود را برای یک تاریخ مشخص قرار دهد، این اتفاق خوشایند نیست. هر چند شاید برای غیر حرفه‌ای‌ها یک نوع زمان خریدن باشد. به هر حال چاره‌ای جز تعویق وجود نداشت و این یک امر اجتناب ناپذیر بود.

امید کسب مدال دو و میدانی ایران در بازی‌های المپیک توکیو در پایان گفت: تا بهبودی کامل و بر طرف شدن ویروس کرونا تمرینات را آغاز نخواهم کرد، تحمل می‌کنیم به امید اینکه هر چه زودتر این بیماری ریشه کن شود. از مردم عزیزم می‌خواهم که با رعایت کردن و عدم حضور غیر ضروری در محیط‌های شلوغ به پایان این روند سرعت ببخشند. من از آن افرادی هستم که هرگز نمی‌توانستم روزی از خانه خارج نشوم، اما الان دو هفته است که خانه را ترک نکرده‌ام.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.