جامعه اطلاعاتی آمریکا در یک گزارش محرمانه به کاخ سفید مدعی شده این نهادها به این نتیجه‌گیری رسیده‌اند که چین هم درباره تعداد مبتلایان به کرونا و هم درخصوص مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس پنهانکاری کرده است.

بلومبرگ که این گزارش را به نقل از سه مقام آمریکایی نوشته، تاکید کرد:این مقام‌های به دلیل محرمانه بودن گزارش خواستند که نامشان فاش نشود و از جزئیات گزارش مطلبی ارایه نکردند.

براین اساس، مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر در چین تعمدا ناقص اعلام شده و دو تن از این مقام‌ها ادعا کردند که آمار ارایه شده توسط دولت پکن جعلی است.

این ادعای مقام‌های آمریکایی در حالی است که چین با وجود آنکه کانون اولیه شیوع ویروس کرونا در جهان بود، پس از گذشت سه ماه از آغاز همه‌گیری این ویروس توانست شیوع آن را کنترل کند.

براساس آمار رسمی دولت چین، منحی رشد مبتلایان به کووید۱۹ در این کشور تقریبا یک ماه پس از آغاز شیوع آن افقی شد و تاکنون ۸۱ هزار و ۵۵۴ نفر به این ویروس مبتلا شده و از این تعداد، ۳ هزار و ۳۲۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این در حالی است که نظام بهداشتی چین توانسته ۷۶ هزار و ۲۳۸ نفر از مبتلایان را درمان کند و اکنون تنها ۲۰۰۴ کیس فعال کووید۱۹ در این کشور وجود دارد.

این آمار رسمی در چین در حالی است که آمریکا در یک هفته گذشته رشد بیش از ۳ برابری را در شمار مبتلایان به کووید۱۹ تجربه کرده است. ایالات متحده آمریکا اکنون با نزدیک به ۲۰۰ هزار مورد ابتلای قطعی به کرونا از لحاظ تعداد مبتلایان با فاصله‌ای قابل توجه در صدر جدول جهانی قرار دارد.

در آمریکا تاکنون ۴ هزار و ۳۶۶ نفر جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست داده و تنها ۸ هزار و ۶۹۸ نفر بهبود یافته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.