«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا یکشنبه‌شب در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان پیش‌بینی کرد که شیوع کرونا در این کشور در نهایت جان  ۲۰۰ هزار آمریکایی را خواهد گرفت.

فائوچی گفت: وقتی به مدل‌ها مراجعه می‌کنیم یک سناریوی بهترین حالت و یک سناریوی بدترین حالت داریم. به طور کلی، واقعیت جایی در میان این دو است.

او که یکی از اعضای کلیدی ستاد مقابله با کرونا در کاخ سفید است، پیش‌بینی کرد: با توجه به آنچه که می‌بینیم، نظر من این است که چیزی بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر در آمریکا جان خود را به خاطر ابتلا به کرونا از دست خواهند داد و میلیون‌ها نفر به این ویروس مبتلا خواهند شد.

اظهارات فائوچی در حالی مطرح می‌شود که آمار مرگ‌ و میر ناشی از کرونا در آمریکا ظرف دو روز دو برابر شد و از ۲ هزار نفر گذشت. آمریکا اکنون با نزدیک به ۱۲۵ هزار نفر مبتلا به کرونا، در صدر فهرست جهانی قرار داد.

فائوچی و دیگر کارشناسان آمریکایی هشدار داده‌اند که وضعیت شیوع کرونا در آمریکا پیش از آنکه رو به بهبودی گذارد، بسیار وخیم خواهد شد و در حال حاضر نیز با افزایش ناگهانی شمار مبتلایان، بیمارستان‌های سراسر آمریکا به ویژه در نیویورک با کمبود تجهیزات مواجه شده‌اند.

موارد ابتلا به کووید۱۹ در آمریکا افزایش یافته و این کشور را به صدر کشورهای متاثر از این بیماری آورده است. در حال حاضر بیش از ۱۲۴ هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا و ۲ هزار و ۲۳۸ نفر جان باخته اند.

در مجموع ۶۸۵ هزار و ۷۸۲ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۱۴۶ هزار و ۴۰۰ نفر بهبود یافته و ۳۲ هزار و ۲۳۲ نفر فوت کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.