دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گاف‌های خود و در مقایسه آمار قربانیان کرونا در آمریکا با سایر کشور‌های جهان به مقایسه تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا با آنفولانزا هم پرداخت.

ترامپ با اشاره به سخنان رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت بنا به گفته ایشان در طول سالیان زیاد به طور متوسط سالانه ۳۶ هزار نفر مرگ و میر ناشی از آنفولانزا وجود داشته است. او در ادامه اضافه کرد «هرگز این آمار را نشنیده بودم، شوکه شدم. گفتم کسی هم از آنفولانزا می‌میرد؟ نمی‌دانستم مردم بر اثر آنفولانزا می‌میرند ...»

ترامپ این سخنان را در حالی بیان کرد که پدربزرگ او یکی از قربانیان آنفولانزا بوده است.

از سال ۲۰۱۰ تاکنون، سالانه آنفولانزا بین ۱۲ تا ۶۱ هزار نفر را در آمریکا به کام مرگ کشانده است. در دوره‌هایی هم بیش از ۱۰۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به گونه‌های جدید آنفولانزا جان باختند. یکی از آن دوران‌ها همه‌گیری سال ۱۹۵۸ بود و دیگری ۱۹۱۸. پدربزرگ ترامپ در همین سال به آنفولانزا مبتلا شده و درگذشته است.

در سال ۱۹۱۸، فردریش ترامپ ۴۹ ساله در اسپانیا قربانی موج نخست همه‌گیری آنفولانزا شد. فرزند ارشد فردیش که در آن زمان ۱۲ ساله بود ۲۸ سال بعد صاحب فرزندی می‌شود که نام او را دونالد می‌گذارد.

دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شد و از آن زمان تاکنون گاف‌های بسیاری در اظهارنظر در زمینه موضوعات مختلف داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.