فرمانده پلیس راه ولی آباد کندوان روز پنجشنبه در این باره گفت که عوامل راهداری پس از ۳ شبانه روز انجام عملیات لق گیری و پیشگیری از ریزش کوه در این مسیر ، سرانجام حوالی ساعت ۷ صبح امروز این محور به روی مسافران باز شد و مسافران برای تردد هیچ مشکلی در این حوزه ندارند.

سروان محمد احمدی افزود: تعطیلات نوروزی به پایان رسیده ولی به خاطر اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا محدودیت هایی برای سفرهای نوروزی اعمال شد و به مسافران اجازه تردد به شمال کشور از این محور داده نشد و هم اینک این محور بسیار خلوت شده و هیچگونه ترافیکی شاهد نیستیم .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس نیز پیش از این به ایرنا گفت که پس از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ۲ نقطه از این مسیر ، تردد خودروها روزانه در جاده چالوس - کرج محدوده کندوان به حدود ۵۰ دستگاه رسیده است .

طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه امسال در مبادی شهرهای مختلف مازندران آغاز شد.

مهدی صفایی گفته بود که درحالی پیش از اجرای این طرح ، طبق آمار ثبت شده دستگاه های تردد شمار ، روزانه دستکم سه هزار خودرو در این مسیر تردد داشت.

جاده چالوس - کرج به علت نزدیکی پایتخت به شمال کشور خطه مازندران ، همواره از گذشته تاکنون مورد اقبال چشمگیر مسافران و گردشگران بوده و جزو پرترددین جاده های اصلی کشور به شمار می آید .

از طول حدود ۱۸۰ کیلومتری این مسیر ارتباطی حدود نیمی از آن جزو حوزه استحفاظی استان مازندران شهرستان چالوس است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.