گودرز محمودی، مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: از نیمه شب دوشنبه بارش‌ها در البرز آغاز شد و در برخی نقاط تا غروب روز چهارشنبه نیز ادامه داشت که در بسیاری از محورهای استان به ویژه محورهای شهرستان طالقان و محور کرج - چالوس این بارش‌ها به صورت بارش سنگین برف و کولاک شدید بوده است.

وی با اشاره به اینکه به دنبال بارش سنگین برف و مسدود شدن چندین راه اصلی و روستایی استان البرز تلاش برای بازگشایی این محورها دنبال شده است، افزود: تلاش ما در راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز بر این بوده است تا نخست محورهای اصلی استان برای تردد بازگشایی شود.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان البرز با تاکید بر اینکه به دنبال بارش‌های اخیر بیش از ۳۰ مورد سقوط بهمن در محور کرج - چالوس رخ داده که خوشبختانه با حضور به موقع راهداران و بکارگیری ماشین آلات لازم این نقاط پاکسازی شده است، بیان کرد: به دنبال اقدامات انجام شده در حال آماده سازی محور کرج - چالوس برای تردد خودروها هستیم.

محمودی ادامه داد: محور کوهستانی کرج - چالوس در حوزه استحفاظی دو استان البرز و مازندران واقع شده است، اکنون نیز با توجه به بارش شدید برف در این محور و موارد متعدد سقوط بهمن نیاز است که با سازمان راهداری، پلیس راه کشور، همچنین استانداری‌های دو استان مازندران و البرز هماهنگی‌های لازم انجام شود تا بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان بازگشایی مجدد این محور را فراهم کنیم.

به گفته وی بعد از اطمینان خاطر از رفع مشکلات ترددی در محورهای اصلی استان البرز تلاش برای بازگشایی محورهای روستایی مسدود شده نیز توسط اکیپ‌های راهداری استان آغاز شده است و اکنون این محورهای روستایی در نقاط مختلف البرز یکی پس از دیگری در حال بازگشایی است.

مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان البرز بیان کرد: نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در تمامی محورهای استان به صورت شبانه روزی در آمادگی کامل و در حال فعالیت هستند تا طی یک الی دو روز آتی شرایط تردد در تمامی محورهای استان برای عبور و مرور خودروها عادی شود.

محمودی گفت: خوشبختانه به جز محور کرج- چالوس که به لحاظ ارتقای ایمنی و همچنین به دلیل احتمال سقوط بهمن در آن کماکان مسدود است، تمامی محورهای مواصلاتی استان به ویژه محورهای آزادراهی و بزرگراهی البرز باز است و تردد به صورت عادی در جریان است.

وی عنوان کرد: در رسیدگی به وضعیت راه‌ها و فراهم کردن شرایط ایمنی محورها، حفظ سلامتی مردم برای ما بسیار حائز اهمیت بوده و مهمترین اصل است، به همین دلیل راهداران به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا برای تردد مردم راه‌ها ایمن باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.