سردار سیدتیمور حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون وضعیت جاده ها خوب و بسیار آرام است و هموطنان در طرح فاصله گذاری اجتماعی با پلیس همکاری کردند.

وی اضافه کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی از ۸ فروردین ماه آغاز شده بود. در این طرح پلیس به هموطنان تاکید کرده بود تا زمان بازگشت از سفرهای نوروزی را زودتر انجام دهند براین اساس با رصد جاده و محورهای اصلی مشاهده شده است که هموطنان این توصیه ها جدی گرفته شده و هموطنان به آن عمل کرده اند.

رئیس پلیس راه راهور گفت: سال گذشته سفرهای نوروزی با وقوع سیل همراه شده بود که هموطنان توصیه پلیس برای کاهش تردد در مسیر و استان های سیل زده را جدی گرفته و شاهد کاهش ترددها بودیم اما امسال با توجه به توصیه‌های اعلام شده به شهروندان برای کمک به کاهش انتقال ویروس کرونا میزان ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت به گونه ای که میتوان،  گفت میزان ترددها حدود ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری نیز روز گذشته- ۱۳ فروردین- ضمن بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور اعلام کرد: در سطح شهرها و جاده ها شاهد کاهش ترددها بودیم و میزان تلفات و تصادفات جاده ای از ۲۵ اسفند تا پایان روز گذشته حدود ۶۵ درصد نسبت به سال گذشته در همین مدت کاهش یافته که این روند نشان دهنده رعایت مردم و اهتمام آنها به انجام توصیه ها، پروتکل ها و دستورالعمل های ارائه شده از سوی پلیس و نیز ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وی ادامه داد: مردم فهیم و بافرهنگ کشور با درک شرایط موجود برای حفظ سلامتی خود و خانواده هایشان نقش بسزایی در شکستن زنجیره انتقال کرونا ایفا کرده  اند.

به گزارش ایرنا، بیماری کووید-۱۹ که ناشی از ویروس کرونا جدیدی است از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.  ۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۰۳۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.