«هوا چون یینگ» سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین روز پنجشنبه گفت: وزارت خارجه چین در حال هماهنگی با بخش‌های مختلف از جمله اداره هواپیمایی چین است و از امروز پروازهای موقتی به انگلستان می‌فرستد تا دانشجویان چینی را که در خارج از کشور مشغول تحصیل و در حال حاضر دچار مشکل هستند به چین بازگرداند. 

او گفت: چندی پیش به طور ویژه چند پرواز موقت دایر کردیم تا شهروندانی را که در ایران و ایتالیا واقعاً دچار مشکل بودند به چین بازگردانیم بتازگی هم به خاطر گسترش شیوع ویروس کرونا، تعداد پروازهای مسافری بین المللی به شدت کاهش یافته و برخی شهروندان که در کشورهای دیگر تحصیل می‌کنند در راه بازگشت به چین با مشکلات مختلفی روبرو شده‌اند. 

وی ادامه داد: سفارت چین در برخی از آن کشورها از جمله اتیوپی و کامبوج پس از دریافت گزارش‌ها در اولین فرصت به دانشجویان چینی که تحت تاثیر قرار گرفته بودند، کمک کردند تا بتوانند با ایمنی به چین بازگردند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین افزود: پس از شیوع کووید - ۱۹ در چندین نقطه از جهان، این وزارتخانه به همه سفارتخانه‌های چین دستور داده است به طور همه جانبه و تا حد امکان، کمک‌های حزب کمونیست و دولت چین را به تمام دانش آموزان و دانشجویان چین در خارج از کشور ارائه کنند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.