شبکه خبری ان‌بی‌سی گزارش داد «ند لامونت» فرماندار ایالت کنکتیکات آمریکا بامداد پنجشنبه در پیامی توییتری از مرگ یک نوزاد ۶ هفته‌ای مبتلا به کرونا در این ایالت خبر داد و اعلام کرد که علت دقیق مرگ این نوزاد در حال بررسی است.

لامونت گفت که این نوزاد هفته گذشته در حالی به بیمارستان منتقل شد که علایم حیاتی نداشت و تلاش‌ها برای احیای او ناکام ماند. آزمایش کرونای این نوزاد مثبت اعلام شد و متخصصان در حال بررسی علت دقیق مرگ او هستند.

مرگ این نوزاد در حالی است که یک نوزاد زیر یک سال دیگر که مبتلا به کووید۱۹ تشخیص داده شده بود، اوایل این هفته در ایالت ایلینوی جان باخت.

«جی پریتزکر» فرماندار ایالت ایلینوی ضمن اعلام این خبر، افزود که علت دقیق مرگ این نوزاد در حال بررسی است، اما این مسئله تاکنون اعلام نشده است.

از زمان آغاز شیوع کرونا در چین در بیش از ۳ ماه پیش تاکنون هیچ مورد مرگ نوزادی گزارش نشده بود. دو نوزاد فوت شده در آمریکا تنها موارد مرگ نوزاد مرتبط با کووید۱۹ در جهان است.

شمار مبتلایان به کووید۱۹ در ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه (به وقت واشنگتن) از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفت.

تارنمای Worldometers.info که آخرین آمارهای مربوط به کرونا در سراسر جهان را براساس آمارهای رسمی کشورها اعلام می‌کند، شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا را ۲۰۷ هزار و ۵۳۵ نفر ثبت کرد.

در حالی که این تارنما آمار مبتلایان قطعی به کرونا در سراسر جهان را ۹۲۰ هزار و ۹۳۹ تن اعلام کرده، این عدد نشان می‌دهد که آمریکا به تنهایی بیش از یک پنجم مبتلایان به کرونا در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

تارنمای مذکور همچنین شمار کل جانباختگان بر اثر کرونا در آمریکا را ۴ هزار و ۶۰۹ مورد اعلام کرد؛ این در حالی است که تنها ۸ هزار و ۷۶۲ مبتلا در آمریکا بهبود یافته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.