دویچه‌وله گزارش داد، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، و نخست‌وزیران ایالتی این کشور در جلسه مشترکی توافق کردند که مقررات وضع شده و محدودیت‌های زندگی اجتماعی ناشی از گسترش ویروس کرونا تا پایان تعطیلات عید پاک (۱۹ آوریل) ادامه یابد.  

به گزارش خبرگزاری آلمان، بر اساس این توافق شهروندان این کشور اجازه مسافرت در روزهای عید پاک را ندارند و دید و بازدیدهای معمول با خویشاوندان و دوستان نیز تا پایان تعطیلات، مجاز نیست.

آنگلا مرکل پیش از این به نخست‌وزیر بایرن و سایر مقامات ایالتی این کشور هشدار داده بود که هیچ بحثی پیرامون تغییر مقررات جاری تا قبل از تاریخ یاد شده را نمی‌پذیرد.   

صدراعظم آلمان پس از کنفرانس تلفنی با نخست وزیران ایالت‌ها گفت که مردم آلمان باید به طور کلی از سفرها و بازدیدهای خصوصی، از جمله دیدار اقوام، خودداری کنند.

مرکل تأکید کرد: بیماری واگیردار تعطیلات نمی‌شناسد. او به شهروندان کشورش گفت: قوی بمانید و مقررات را حفظ کنید.

در تمام ایالت‌های آلمان مقررات ویژه‌ای برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا وضع شده است. بر اساس این مقررات تجمع بیش از دو نفر به استثنای اعضای یک خانواده  که در یک محل زندگی می‌کنند، برای مدت دو هفته ممنوع اعلام شده است. رستوران‌ها و کافه‌ها تعطیل شده‌اند ولی تحویل غذا از سوی رستوران‌ها در خانه هنوز مجاز است. آرایشگاه‌ها نیز اجازه کار ندارند. در آلمان کسانی که از مقررات پیروی نکنند با مجازات روبرو می‌شوند.

مرکل گفت، تصمیم‌های اتخاذ شده و مقررات محدودکننده در تمام ایالت‌های آلمان اجرا می‌شود. او از رعایت محدودیت‌ها توسط شهروندان آلمان در سطح کشور ابراز خرسندی کرد و گفت: محدودیت‌های تماسی بسیار خوب رعایت می‌شود. 

صدراعظم آلمان خاطرنشان کرد که پس از عید پاک، دولت و نمایندگان ایالات بر اساس داده‌های موسسه تحقیقاتی روبرت کخ، وضعیت را دوباره ارزیابی خواهند کرد.

مرکل بار دیگر کار فعالان در بخش خدمات و حوزه درمان و بهداشت را مورد تقدیر قرار داد. او گفت که مشکلات کنونی مردم در رعایت مقررات منع تماس و دیدار را درک می‌کند ولی همزمان تأکید کرد که این امر موجب نجات جان انسان‌ها می‌شود.   

در بیانیه دولت و نخست‌وزیران ایالت‌های آلمان درباره تمدید محدودیت‌ها در این کشور آمده است: گسترش ویروس کرونا در آلمان هنوز هم بسیار زیاد است و بنابراین ما باید همه تلاش‌های خود را ادامه دهیم تا سرعت گسترش این بیماری عفونی کاهش یابد و سیستم بهداشتی ما کارآمد باشد.

در این بیانیه تاکید شده که در این راستا نقش تعیین‌کننده را همچنان کاهش تماس‌های نزدیک بین افراد ایفا می‌کند.

بر اساس گزارش آژانس مطبوعاتی آلمان، مرکل و نخست‌وزیر ایالت بایرن بر این امر تأکید کردند که نباید بحث دیگری در باره تغییر مقررات وضع شده در آلمان تا پیش از پایان عید پاک صورت گیرد.

در کنفرانس صدراعظم آلمان با مسئولان ایالت‌ها همچنین در باره موضوع اجباری نشدن پوشیدن ماسک‌های محافظ توافق و بر این امر تأکید شد که دیگر مقررات تعیین‌شده باید رعایت کامل شود و در صورت نیاز، ماسک مورد استفاده قرار گیرد اما مهم رعایت الزامات موجود است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.