به گزارش خبرگزاری دویچه‌وله، دولت‌های مرکزی و فدرال آلمان چهارشنبه‌شب اعلام کردند که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های اعمال شده در راستای فاصله‌گذاری اجتماعی را تا ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) تمدید می‌کنند.

آنگلا مرکل صدراعظم و وزیران کشور ایالت‌های آلمان در یک نشست که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، توافق کردند که ممنوعیت برگزاری اجتماعات و دیگر مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی که شامل ممنوعیت تجمع بیش از یک نفر در اماکن عمومی می‌شود، تا پایان تعطیلات عید پاک پابرجا باشد.

در آلمان بیش از ۷۴ هزار نفر مبتلا به کرونا تاکنون ثبت شده و حدود ۸۲۱ تن از آن‌ها جان باخته‌اند. 

با این حال اوضاع در آلمان هنوز از دیگر کشورهای اروپایی بهتر است، اما مقام مسوول در موسسه "رابرت کوخ" گفت که بعید نیست با خستگی و کاهش کادر بیمارستانی، این کشور هم با سناریوی شبیه ایتالیا مواجه شود. 

اگر چه آلمان «دارای سیستم بهداشتی خوبی است و شاید یکی از بهترین‌های جهان باشد» اما صدر اعظم می‌گوید که این ویروس همه‌گیر در حقیقت شکاف‌هایی را در سیستم بهداشت آلمان نشان داده است. 

مشکل بزرگتر دیگری که آلمانی‌ها را رنج می‌دهد، پیر شدن جمعیت است. 

حدود ۲۰۰ هزار تن از پرستاران لهستانی، اوکراینی و یا از شهروندان دیگر کشورهای حوزه بالتیک از بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار سالخورده در آلمان مراقبت می‌کردند، اما اکنون بیشتر آن‌ها این کشور را ترک کرده‌اند تا آلمان با یک فاجعه جدید در حوزه بهداشت و سلامت مواجه شود. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.